• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Vänner - vad kul att se se dig här, och grattis till lillprinsen igen! Det låter lite besvärligt med kryckor, men jag gillar din positiva inställning. Hur länge ska din man vara hemma nu i början?

Muggles - vad skönt att det känns lite bättre nu. Jag tror att det är bra för din sinnesfrid att ni gör den här utredningen, för då kan du känna att ni verkligen gjort allt, och inte anklaga dig själv i efterhand. I det stora hela är ju 5 000.- inte hela världen, och särskilt inte om det leder till ett barn. 5 000.- för sinnesfrid är ju också relativt billigt. Stor kram!

MSW - hoppas att du får bra besked från CSN idag!

Undrar också hur det går för EA!

• Lapinette

snaily - sen är det ju skönt att kokisen vet vad du går igenom. Om, utifall något trist skulle hända i helgen så kommer hon att vara ett bra stöd. MEN ... som sagt var, jag har positiva vibbar !

• Tinga

Snaily - det där testdatumet är väl satt "extremt" långt in i framtiden, men visst; progget kan väl göra att mensen blir sen. Men ingen blödning är ju väldigt positivt! Kram!

Lappis - så surt med bilderna du fixat med! Förstår verkligen din ilska.

• Lapinette

Tinga - ja, så jäkla frustrerande eftersom jag var klar! Maken och jag satt och korrekturläste i förgår kväll och nu är i princip allt borta!

• muggles

Lappis: hur kan det vara borta? Hade du det sparat på din dator? Det ligger inte i Recycle bin heller?

• Lapinette

Programmet eller min dator har fått en knäpp! Maken har hittat själva kodningen och ser där att den döper om varje bild till någon som inte existerar ... skriver vi där in rätt "nummer" på bilden så dyker den upp ... men snacka om jobb att sitta och härleda varje foto! Det rör sig om ca 200 foton! Maken har nu laddat ned detta på sin dator och ska kolla idag om det finns något enklare sätt att fixa till detta.

Har gjort 3 album förut och aldrig haft något problem men detta är mycket större än de tidigare och detta försvann ju tyvärr när jag gjorde de sista två sidorna i albumet.

• Oupsie

Vänner, välkommen hem . Stackars dig som får gå med kryckor.

Lappis, gud vad irriterande att bilderna bara försvann .

MSW, hoppas att CSN hör av sig snabbt med positivt besked. Men läser du heltid så bör du ju vara berättigad till lån och bidrag för heltid också.

För oss är det mer logiskt med 1 poäng per vecka så att 20 veckor också blir 20 poäng. Att det nu mera är 30 poäng beror på den så kallade Bologna-processen där man har försökt att harmonisera den högre utbildningen mellan länderna (främst i Europa). Det är också därför som de flesta utbildningar numer är 3 år (bachelor/kandidat) + 2 år (master).

Snaily, håller alla tummar jag kan! Och för Ea också, men hon kunde väl inte komma in och rapportera här när hon var iväg, eller hur var det?

• MSW
    Lapinette skrev 2010-03-25 10:15:07 följande:
    MSW - låter förnuftigt men inget jag tror vi skulle klara av om även restaurangbesök innebär köpstopp. Vi äter ute minst en gång i veckan. ´snaily - tyvärr är jag inte ett dugg synskt och har fått erfara att de som har haft massor med känningar efter IVF har fått minus medan de som absolut trott att allt gått fanders har fått plus. Tror inte att det finns någon logik i det här spelet. Men det finns en sak som gör mig jättepositiv när det gäller dig... du har ännu inte sett någon tant!!!
    Fast man bestämmer juh reglerna/undantagen själv, tillexempel så var A undantagen (fast typ leksaker och sånt föll under köpstoppet).. Hon i boken hade filosofin att det man absolut måste köpa skulle försökas hittas begagnat eller att man kunde byta med kompisar! ( www.adlibris.com/se/product.aspx )

Håller med om symptomet att tanten inte har kommit känns positivt!

Tinga: Jag hoppas också! Skönt att mattrenden vänt igen.. Var det idag logopeden skulle spana på dagis? När får ni höra "resultatet"?

Mugglan: Skönt att det känns lugnare nu! *grooouuumph*
  • snaily

Muggles
    Härligt att höra att du känner dig lite bättre till mods, hoppas det fortsätter åt rätt håll!

BIM är väl idag egentligen men jag tror ju att progget kan skjuta upp tanten några dagar, det är väl lite därför jag inte vågar testa riktigt...

EA skulle väl vara borta onsdag-torsdag så borde kanske komma hem idag/ikväll? Hoppas spottingsarna försvunnit!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge