• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Vännerfan

Hej i favvotråden!!

Har inte hunnit läsa ikapp, men har uppfattat många grattis. TACK! Jag valde liksom Liten att stanna tills PKU-testet var taget så vi kom hem i eftermiddags. Med vår lill-prins!! Och med kryckor och starka värktabletter. Men jag klarar att ta mig uppför trappan till övervåningen, så det ska nog gå bra det här på nåt sätt!

Känner att jag måste prioritera att sova lite nu, då den lille filuren väckte mig varannan timme i natt. Men vill bara skriva att min förlossning egentligen inte var så hemsk såhär när jag ser i backspegeln. Det var bara det att jag fick oregelbundna och långa värkar även denna gång och ofta kom de två och två. Då är inte lustgas den bästa smärtlindringen egentligen, men det var det jag hade. Jag missade jättemånga värkar (andades i masken för sent) och att ta emot dem helt utan smärtlindring var inte så skönt... Tappade kontrollen lite också och blev rädd och spände mig.

Hör av mig igen så fort jag kan! Snällt att ni tänkt på mig!

Många kramar!

• MSW

Godmorgon!

Välkommen hem Vänner, skönt att inte förlossningen känns så hemskt nu efteråt! Är det pga foglossningen du har ont och svårt att gå?

PB: Grattis till ägg till dig och frysen (som såklart inte ska behöva användas)..!

Här blir det dagis för min lilla plutt idag så då ska jag väl få gjort plugget också, skrev iaf en halv sida igår när han sov..

• fru AM

Välkommen hem, Vänner! Ska bli spännande att höra hela historien när du har tid och ork. Ta hand om dig! Kram

• Ore

Lappis: Hoppas du får tag på soctanten snart.

Spädisars röstresurser: Måste säga att jag blivit förskonad där, lillkillen låter inte så hiskeligt högt tycker jag inte...

AM: Grattis till shoppingfyhnd (vågar inte gå in på väsklänken, eftersom jag letar väska men borde hitta en billig...) Hoppas exfrun svarar snart

Nenne: Lillkillen hade 153 i hjärtljud första gången de kollade Runt 140 senare...

MSW: Härligt att det verkar ha löst sig med CSN-strul... Angående poängen så tror jag att det är så numera, att istället för 1 poäng per vecka för heltid så har de ändrat "poängberäkningen" så det är 1,5 poäng per vecka som är heltidsfart. Varför vet jag inte, känns otroligt mycket mer ologiskt?

Lappis: Ni verkar haft en trevlig resa - underbart!

• Ore

Ikapp!!!

Grattis PB till ett embryo i magen och ett i frysen!

GRATTIS igen till lillprinsen Vänner! Hoppas att du slipper kryckorna snart... Låter jobbigt med värkar utan någonting alls som lindrar.

AM: Din svägerska hade nog rätt, det fanns faktiskt inte gallerfiltar i Ullared längre Tyvärr, tyckte jag eftersom jag också ville ha en sådan.

Men jag shoppade för drygt 4000 ändå (vilket maken tyckte var onödigt mycket), men jag tyckte jag fick mycket för pengarna...

• Lapinette

Hattis ? trist med tant men jag joinar dig på den punkten. Vi får ta skiten så IVF-tjejerna kan få sina plus istället . Gällande tema så skulle jag nog då välja prinsessbröllop istället för maraton.

Kokisen ? usch för råttunge under soffan men vad härligt att du ska åka upp till snaily. När är det du åker?

Snaily - har du testat???!

Ore ? du verkar ha shoppat loss rejält!

Vänner ? åter igen, grattis till lillprinsen!

Ego ? tre ?onda? saker ? denna halsbränna plus pyttefeber som inte vill ge med sig . Jobbar hemifrån idag igen dvs jag har inte varit på jobbet på 1 vecka! Sen så kom tanten smygandes igår, dripp, dripp hela dagen men i natt slog hon till. Och sist men inte minst så ?försvann? alla mina foton från det fotoalbumet på 42 sidor som jag precis blev klar med i förgår à la Kalifornia. Skulle skicka iväg det igår för framkallning och när jag gick in var texten kvar men bilderna borta :-8. Började t o m gråta för jag har ägnat xx antal timmar till att lägga in dessa foton, skriva text och fixa till det. F???????an, vad trött jag blir! Maken ska idag titta och se om han kan hitta det ?tekniska? felet.

• MSW

Lappis: tråkigt att så mycket går emot! Hoppas maken "Hittar" bilderna, och skönt at du ändå kan jobba hemifrån, så du slipper vara sjukanmäld!

Har inte hört ngt från CSN ännu.. Men långt kvar av dagen, annars får jag ringa igen..

Har nu skrivet 1 sida (av 2-3) på plugget, och kört lite fast.. Så nu får det bli té och sätta mig och fixa räkningarna! Idag är förresten vårt köpstopp slut!

Tack för restaurang tipsen förresten (om jag inte sagt det innan.. Annars tackar jag igen!)

• MSW

Lärde mig en sak när jag lämnade plutten på dagis.. Små ben går väldigt långsamt! Tog ca 20 minuter att gå till dagis, och tog 3-4 minuter att gå hem.. Då bar jag ändå honom en liten bit! Fast vi hade inte så bråttom så..

• snaily

Vänner
    Välkommen hem, och grattis!

Lappis
    Neej, vilket elände med bilderna, och sjukdomen, och tanten! Ingen bra dag låter det som - kram!

Nej, har inte testat än. Är ju lite stressigt på morgonen när man ska iväg till jobbet och ville inte bara göra ett test i förbifarten, särskilt inte om det tänker bli minus. Fast största anledningen är nog att jag inte riktigt vågar! Har ju annars varit nästintill testoman, men den här gången känner jag att fallet kommer bli så högt så högt...

• Lapinette

MSW - ja, det är jäkligt skönt att jag kan jobba hemifrån fast och livet är inte såååå hemskt . Blir bara lite "tung" i sinnet första dagen vid mens och när jag inte får träna.

Vad är det för köpstopp?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge