• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Men hur var det nu? Slagen sa väl inget om vilket kön det är ... eller?

• fru AM

Nenne: tror ju inte på hjärtslagsteorin men OM man gör det så är det en tjej (då också)

Ang. xet så vet jag att hon ska gå på middagen. Äsch, jag räknar med att hon skiter i att svara men då är det ju hon som är dum ...

• nennesjuttioåtta

nä, jag vet inte vad jag ska tro. För den försökte smita undan så pulsen kanske var hög för att den rörde sig som sjutton också? Det visar sig.

AM
    Men, det blir ju bara pinsamt för henne om hon inte svarar och ni båda är där! Jaja, du har gjort det du kunnat. To bad for her, den lilla bitterpussyn.

• Oupsie

fru AM skrev 2010-03-24 14:02:25 följande:

Har råkat på ett märke (kläder, väskor, smycken) där jag vill ha ALLT (i alla fall i väsk- & smyckesväg):www.bottegaveneta.comåååh så snygga grejer!
    Ohhhhh! Jag med! Tycker att de har helt fantastiskt snygga väskor . Men priset...
    www.bottegaveneta.com/shoponline/womens/iconhandbags/&productId=9c837111-6094-4724-9bfb-576b5bffef1c

över 3000 dollar för en väska, det har jag inte råd med.

Förra året, när vi vari USA, gick vi förbi en av deras affärer ganska ofta och jag gick där och suktade. Till slut sa min man "men gå in i affären då" . Fast när jag talade om i vilken prisklass väskorna var så tyckte han att det var helt ok att jag inte gick in där .

I år kommer vi att bo ännu närmre den där affären... typsikt också.
  • fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-24 16:08:24 följande:
    Men, det blir ju bara pinsamt för henne om hon inte svarar och ni båda är där! Jaja, du har gjort det du kunnat. To bad for her, den lilla bitterpussyn.
    Ville inte säga det själv men det var ett bra ord där, Nenne ...
  • Oupsie

Nenne, har du varit hos BM? Var det UL? Eller var det bara undersökning?

Jag har ju också satsat på tjej. Hoppas att jag har rätt. Jag gillar att ha rätt .

• Lapinette

Så klart det är en tjej! Måste ju få lite söta tjejer som väger upp mot alla grabbs som kommit på sistone.

• Lapinette

Själv ringde jag Soctanten för någon timme sedan men självklart var hon ute och sprang på något.

• fru AM

Oupsie: jag såg en fin väska för "bara" 1500 dollar också. Och en för 35.000 - dollar (!). Samt VÄRLDENS snyggaste armband. Ett fynd för bara 55.000 dolares.
    Måste gå till deras Sthlmsbutik för att se vilket sortiment som finns där. Och hur priserna är. Skulle kanske hållit ihop med min ex-miljonär i alla fall ...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge