• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Telis: de låter nog så där tills de börjar kunna kommunicera på annat sätt. Men man lär sig stänga av det lite efter ett tag (el iaf har jag gjort det). Haha, nu för tiden när en spädis skriker så tycker jag det låter så lite men när Moa gjorde det lät det som ett brandlarm - tror man reagerar mkt starkare på sitt eget barns skrik (det är väl meningen antagligen).

• Lapinette

Tror jag helt har missat - Grattis Vänner!!!! För er som vet lite mer än mig (som varit borta i helgen). Vad bidde det?

• Parnassia

MSW - usch och fy för sånt där strul!!! Hoppas, hoppas, hoppas att du får tag på en bra människa på CSN som kan hjälpa dig! KRAM!!

• Telis

muggles, jag är helt övertygad om att Televinken låter mer än ALLA andra barn. Jag kommer att få högt blodtryck om han inte lär sig prata snart.

• Lapinette

Ahhh... vad många "grabbs" det kommit till tråden!

AM - trist med huvudvärken! Själv kännner jag mig som inlindad i bomull idag. Inte superdålig men inte heller frisk. Hoppas det går över snabbt.

• nennesjuttioåtta

men FÖRRESTEN!
    Igår lyssnade P på min mage och hörde Prickens puls! Vi gjorde en mycket vetenskaplig bedömning till 140 bpm.

• nennesjuttioåtta

telis
    ja man ser ju riktigt på bilderna av honom att han har röstresurser.

eller inte.

• nennesjuttioåtta

hej Mrs B!
    Vad drygt med förkylningar och dålig tajming med jobbet! Hur är det annars?

• FruCicci

Hallojsan,

Gött med sol och inga liftköer Lappis, välkommen hem till oss
    Och vilket helt fantastiskt hus, jag skulle gärna vilja bo där
    Mugglan, otroligt bra att ni fick komma så fort till den där praktiken... och jag tycker du har en väldigt klok och bra make (skulle önska att min hade ett uns av det din har) som säger helt rätt saker. Jag håller med honom till fullo. 5000 kronor är ju en piss i nilen i sammanhanget!

Härligt PB med så många befruktade ägg, jag tror det kommer gå kalasbra för dig. Så sjukt spännande!

Snaily, jag pappersmuffade, har du gjort det? Då får du en indikation (om du nu vill ha det). Flytningarna kan ändra färg lite pga av att det kan bli lite blod när ägget fäster, det kan komma ut som en färgblandning åt beiga hållet ett par dagar innan BIM, så minns jag det. Sen är slemhinnorna jätte sköra vid graviditet, så det kan komma blod om man har pappersmuffat, som inte behöver vara mens
    Håller verkligen tummarna, det skulle vara hysteriskt roligt om ni allla 3 plussade och fick var sitt jesus barn

Här har vi fullt upp, jag tycker mars har varit en överjävlig månad, bara sjukt sjukt... Skorpan var hos barnläkare i går, som vi fått remiss till, fantastiskt bra läkare.
    Hon har gått ner i vikt, det lilla hon gått upp sedan hon var 6 månader, har hon gått ner igen... Sen hade hon DUBBELSIDIG öroninflammation, ena örat var vätskefyllt. Stackaren, hon måste haft apont, inte konstigt att man inte vill äta.
    I dag ska vi lämna bajsprov och i morgon ska hon till Odenplan för röntgen och UL av inre organ. Stackaren
    Ja ja, nu får vi förhoppingsvis förklaringar på allt som har stökat.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge