• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Telis - sån här? www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx

Och det där med att välja napp verkar ju vara en egen vetenskap... antar att jag ska ha stl 2 www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx eller!?!

Mugglan - joooo det hade jag missat men Liten med make har mycket bra smak i valet av pojknamn!! *gillar*

Ego - livet är verkligen ANNORLUNDA när man är föräldrarledig.. ehum... har ägnat stora delar av eftermiddagen åt att kackla i telefon med andra föräldralediga kompisar.. babbla i evigheter mitt på ljusan dag... det har jag inte gjort sen internet dök upp i tillvaron.. fnisss.... Funderar allvarligt på att utöka min påskresa för att hinna träffa fler....

... nån som vill ha spädisdate i Sthlm precis efter påsk?!?

• viktualia
    Lapinette skrev 2010-03-23 17:52:59 följande:
    Har ingen spädis att bidra med . Har annars letat hus igen och hittade detta som var ganska ok . www.hemnet.se/beskrivning/547328
    äsch..... det var inte sååå jag menade.. hm.. men jag är i så fall date-sugen tisdag, onsdag eller möjligen torsdagen efter påsk.. och enklast dagtid eftersom Trollets och min bas befinner sig några mil norr om Sthlm...

Vilken KÅK!! så cool att de inte ens skrivit ut nåt utgångspris!!
  • Parnassia

Lappis! Vilket ställe! Så fint, och utsikten med! Jag kan inte låta bli att fundera på vem som bor på ett sånt ställe. Och vad kan det kosta? 20 miljarder eller?

Vickan - såg att napp i stl två följer med den större flaskan. Köp en stor på en gång, det går åt sen när han vill ha välling. Jag hade gärna kommit till Sthlm vid påsk, har ju också en "station" att bo på norr om stan, men jag ska väl inte lova nåt som det ser ut nu

• fru AM

Lappis: Vilket hus!!! (fast jag skulle nog inte vilja ha pool)

Vickan: eventuellt en liten fikadejt på tisdagen (6 april va)?

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-03-23 18:26:21 följande:
    Vickan - såg att napp i stl två följer med den större flaskan. Köp en stor på en gång, det går åt sen när han vill ha välling. Jag hade gärna kommit till Sthlm vid påsk, har ju också en "station" att bo på norr om stan, men jag ska väl inte lova nåt som det ser ut nu
    [/citat]

Ok! bra då gör jag det!

Och date med dig i påsk.. hihihihi.... skulle ju kunna bli riktigt intressant! Jag kommer för övrigt att hålla mig hyfsat nära dator med nätkoppling så du kan nog onlinerapportera via mig.. hihihi! Spännande värre!! När Korven och du landat i tillvaron får väl Trollet och jag komma ner och hälsa på!!
  • Hattis

Jag hoppas ändå EA!

Grattis igen PB! Tråden behöver positiva nyheter!

Hoppas att du får respons (positiv sådan) AM!

Själv har jag BIM imorgon *famlar efter svarta trosskydd i badrummet*

• Parnassia

Vickan - jag fick (eller fick och fick...) ny mobil nyligen och har dubbelkollat att ditt nummer finns med. Jag tänker mig dig som min rapportör.
    Klart vi måste ses när korven är ute och den värsta snurren lugnat sig!

Nu ska vi se "2012", den var visst drygt 2,5 h så det är bäst att starta om vi ska hinna sova nåt också!

God natt!

• BrudSommar2006

Vickan, jag är visserligen inte Telis, men ja, en sådan är det. Har inte ens tänkt på att man borde byta napp, vi kör fortfarande med första, tycker att Astrid klunkar i sig bra med den.

Lapinette, den som hade råd att bo där ändå!!! Trist med väninnan.

• BrudSommar2006

Jag vill ha pool!

AM, jag tycker också att det ska bli spännande att höra om/när du får svar. Har hon egen familj nu? Svaret kan ju bero på om hon är nöjd med sin egen situation i övrigt eller inte nu.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge