• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Telis - jag tolkade AMs svar som att hon använder en MAM-liknande napp, inte själva MAM-nappen alltså.

• fru AM

Korrekt, Tinga! Ultiventflaskorna är visserligen lättätna ur eftersom barnen inte behöver suga så mkt själva - men det egentliga problemet - tror jag - är att hålet (krysset) i nappen är för stort.

Tinga skrev 2010-03-23 15:23:17 följande:
    Telis - jag tolkade AMs svar som att hon använder en MAM-liknande napp, inte själva MAM-nappen alltså.
  • Telis

Kom på att ni kanske använder en större variant? På vår är det bara ett pyttelitet hål. Runt.

• fru AM

Fy sjutton - jag blir ett nervvrak av att sitta och vänta på det där mailet från exfrun. Måste stänga ner datorn ett tag tror jag. Good bajs!

• fru AM

Kryss för fullkornsvälling, stort nog för att sila elefanter med

Telis skrev 2010-03-23 15:39:53 följande:
    Kom på att ni kanske använder en större variant? På vår är det bara ett pyttelitet hål. Runt.
  • muggles

AM: var är det för drama med x-frun som jag missat?

Vi diskade också för hand när Moa var spädis (och kokade flaskor) men det gav vi upp sedan - kommer inte ihåg när. Tycker det funkar utmärkt med diskmaskin, även för nappen.

• muggles

Telis: va men fick ni inget kaffe?! Men då förstår man ju varför det var så mkt billigare Jag tycker att gratis kaffe är värt en hel del *ironi*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge