• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Förresten så googlade jag igår på "fertilitetscentrum göteborg" i min webläsare, i det lilla Google-fönstret som man kan ha uppe i verkygsmenyn. Vad jag missade var att det låg kvar sedan som sist använda sökord. Sedan när jag fick problem med webläsaren och hämtade in vår it-admin så såg jag att det låg kvar. Jag stängde ner webläsaren snabbt som ögat och öppnade en ny men tror att han ev hann se. Typiskt Det är fö samma kollega som förr i tiden såg webläsaren minimerad med de avslöjande raderna "Gravid? När vet..." Han har full koll på mitt privatliv pga att han är it-admin...

• Lapinette

Själv har jag hamnat i någon slags härva mellan två väninnor bara för att jag gick och åt lunch med den ena så tror den andra att vi har suttit och snackat skit om henne. Blev nu uppringd och utfrågad och säger bara "f'n för tjejer, skitsnack och en överdos med känslighet och fantasier".

• muggles

Och mer oviktig info: ett parhus på 115 kvm med 300 kvm tomt såldes på vår gata för 3,9 milj. Jag tyckte utg.priset var högt då det låg på 3,775 - vet att jag tänkte "undrar om de verkligen får det". Och så fick de ännu mer. Då borde vårt fristående med 500 kvm tomt kanske vara värt mer än vi betalade (intressant om man vill värdera upp huset för att få ner topplånen). Shit pommes frites - 3,9 mille för ett PARHUS!

• muggles

Lappis: låter som menshormoner el nåt

• Lapinette

Nej, överkänsligt het till max pga jobbig situation hemma (tror jag). Men trist att behöva bli uppringd och utfrågad om vad jag har sagt och varför. Säger bara en sak ... ärlighet varar längst ... men som vanligt sa jag kanske lite väl mycket.

• Lapinette

mugglan - skoj om priset ligger över det ni gav. Själv såg jag ett radhus (tror jag visade det här också) gå för 6,5 MSEK utanför Stockholm för några veckor sedan. Galet!

• muggles

Vickan: har inte Trollet och Litens nya son samma namn?

• muggles

Lappis: ja men Stockholm är ju helt galet men vi är tydligen påväg åt samma håll här.

• fru AM

Muggles: jag o exfrun är bjudna på samma tjejmiddag på fredag - och för att slippa ännu en fest där hon o jag står o trycker i varsin ände av rummet så har jag mailat henne och föreslagit en fördrink för att "bryta isen". Vi får se om hon svarar ...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge