• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Mugglan - vad blir nästa steg för er nu då? Har ni fått nya tider för provtagningar och undersökningar?

Vickan - vi har kört esskas rakt igenom hela E:s liv och det har funkat bra. Den enda nackdelen jag kommer på är att det inte funkar att diska de flaskorna med en vanlig diskborste, den kommer inte ner i hålet. Funderar på att köpa flaskor med större hål när det blir dags för korvens flaskätning.

Någon som hört nåt mer från Vänner? Får de komma hem? Hur mår hon?

• Oupsie

Grattis till huset Fru E!

Och fem befruktade ägg till PB! Toppen

Lappis, välkommen hem, låter som att du hade det bra .

• fru AM

Hektor dricker sin välling ur esskas flaskor men med den plattare "Mam-nappen". Mam-ultivent-flaskorna (de färgglada i många delar) får honom att dricka för fort och nästan alltid kräkas upp allt igen vilket känns lite onödigt.

• Parnassia

Vi har haft de sk "anatomiska" napparna till esskaflaskorna. Kanske är det samma som AM menar?
    När vi började prova runt, var det samma form på den som på napparna E hade, därför blev det så på flaskan också.

• BrudSommar2006

Vickan, vi har samma som Telis till Astrid eftersom den ska vara den som är närmast som amning att dricka ur, här finns den både på Apoteket och på vår Ica. Till Iris har vi alltid haft Avent som också ska vara bra mot kolik och vi är jättenöjda med båda varianterna. Anledningen till att vi bytte till Astrid var att vi började med flaska tidigare till henne eftersom vi var tvungna att trycka i henne så mycket ersättning i början och då inte ville sabba amningen. Betvivlar dock att vi hade sabbat amningen med annan flaska. Nu när vi tänkt byta till Avent för henne också så vill hon inte ta den nappen för hon har vant sig vid MAM.

• BrudSommar2006

AM, ja den platta nappen ska det vara, visste inte att det fanns andra också.

• muggles

Vänner kan gå ngt bättre och Lillprinsen har gått igenom "besiktningen", de åker förmodligen hem imorgon el så.

Parnassia: kontraströntgen nästa måndag är nästa steg.

Telis: tror du inte de fläskar på med alla kanoner på en gång när det är privat? Så att de kan fakturera max menar jag El gick ni också privat för utredningen?

EA: vad skönt att ni slapp budgivning! Är ni nöjda nu då så ni inte saknar det där huset med pool? Jag tyckte det här såg fräschare ut!

• Oupsie

AM, bra initiativ att mejla exet. Hon kanske behöver tänka över det innan hon svarar ? Men jag förstår att du vill ha svar med en gång. Tänkte också fråga dig om solsidan, tänkte på dig under hela programmet .

• Oupsie

Muggles, vet du när ni kommer att få svar på proverna?

• Oupsie

Den där historien om det religiösa paret som inte fick barn, jag hörde om det på radion. Så det kanske är jag som har spridit den vidare till tråden kanske? Men man undrar ju om det verkligen är sant. Angående iphone appen så funderar jag på om allt bara är ett påhitt för marknadsföring .

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge