• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

muggles, skitbra att ni fick tid så snabbt!!

• fru AM

Jag ringer nog vår kontakt i putsbranschen ... Jag är ju lite höjdrädd också.

• fru AM

JA Muggles vilken tur att ni fick tid för undersökning så snabbt. Det är inte bara dåligt med sjukdomstider s a s! KRAM!

• Snorkfröken77

PB - Grattis till fin äggskörd!!! Ni håller vi tummarna för att äggen och simmarna trivs riktigt bra ihop

Något bikinininköp blev det inte. Det var ett helt äventyr att försöka hitta en BH som skulle passa, min gamla referenser gällde inte längre om man säger så...Och hur jag såg ut! Det var första gången jag såg mig själv i underkläderna bakifrån helfigur och jag måste erkänna att den synen hade jag gärna sluppit....Nu ska jag ge mig ut på nätet och raskt beställa hem en baddräkt i svart som jag såg igår. Jag fattar inte hur jag tänkte med bikini, jag måste ha varit helt förvirrad...

• viktualia

kunde inte låta bli... 22 fullstora fönster gånger fyra sidor.. = för många! Plus ett gäng källarfönster dessutom.. hm..

• Hattis

Ja det enda som var negativt med lördagens underbara solstrålar var ju... fönstren... urk. Nu är det ju inte så många i våran rätt så modesta lägenhet, men ändå.

Grattis till sex ägg PB. (Undrar hur många fönster du har i ditt slott )

Muggles - här är ytterligare en som har förståelse för hur det känns kring BF datum, för mig nu i dagarna På något sätt känner jag mig lite extra bitter över personer på jobbet som ska ha barn i sommar och uttalar sig om ditten och datten när jag skulle ha varit först! Tar mig i nackskinnet ibland och påminner mig om att inte vara en bitterf***a. Men jag inbillar mig att jag har lyckats intala mig att det är något positivt med att folk kan bli gravida.

Nenne - aha, men jag är impad ändå! Jag har inte ens... putsat fönster!

Koko - härligt att höra att det går att ha partaj och bebis samtidigt, du rockar!

Vickan - tror också på spritservetter.

Snorkis - lät INTE roligt samtidigt som det lät roligt Krossade linfrön och inolaxol får mitt system att snurra. Vet att det kan göra eländigt ont fy för den lede.

Nä, nu har jag ju missat ingressen på Rapport!

• MSW

Här kräks vi! A började i natt och jag tog staffetpinnen i eftermiddag!

Orkar tyvärr inte kommentera mer!

• viktualia

MSW - stackare!!

Hattis - de där som "uttalar sig om ditten och datten" blir jag lätt vansinnig på.. blärk på sådana!!

• Liten med Mindre

MSW - krya på er!

Vänner - vilken söt lillprins. Är han blond?

Fönster...inga fler kommentarer om det.

Snorkis - jag simmade ända till slutet av graviditeten i bikini. Funkade super, struntade i hur jag såg ut så länge som det vitala höll sig innanför. Med badmössa på huvudet kan det ju liksom inte bli värre.

Mugglan - superbra att ni fått tid så snabbt! Hoppas något kan klarna och åtgärdas!!!

Snaily - du är förmodligen gasig för att tarmfloran är rubbad av vad det nu är du drabbats av. Någon härlig "kuse" som går loss på det som nu ev finns i magen och gasar på rejält. Kämpa på med goda bakterier så konkurreras de ut så småningom.

Ska försöka söva lilleman med lite mer mjölk, om det nu finns nåt kvar. Sen blir det sova för alla. Hoppas i alla fall!

• Tinga

Muggles - wow, det måste vara kortaste väntetiden ever för utredning! Super! (Det måste ha varit någon som hörde den otålige ingenjören i dig som bokade tiden. ) Kram!

PB - grattis till ert 6-pack! Här hålls tummarna för fullt nu.

EA - hur går det för dig? Några mer symptom eller spår? Kram!

Vänner - vi kan verkligen inte klaga på din uppdateringstakt. Kul med en bild på sötnosen!

Snorkis - hoppas att magen har vett att hålla sig i trim framöver.

MSW - krya på er!

Här blir det hyfsat tidig sängång nu, efter läsning sent igår kväll (Karin Alvtegen rules ) och en morgonpigg Puff (kl. 5 - vart tog min sjusovare vägen? ). God natt!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge