• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

wazzup?

Bajs? Snusk?!?? Något som är snusk är bajs i samband med snusk. Hua!!!

VILKA SÖTA BARN! IIIIHHH *klappar förtjust i händerna*

Om vi återgår till snusk (inte bajs) ... jädrar i havet vad nyttigt det är att vara ifrån varandra, om än som nu ? tre nätter. WOHOOOO vilken resa man kan få då Mera! Mera!

hoppas Lappis har bättre väder än vad jag hade...

• nennesjuttioåtta

Stackars alla sjuka barn och deras föräldrar! Krya på er!

PB
    HOHOOOOO messa AM!!! Messa AM!!

• Snorkfröken77

Nu är Loppfrön inköpa och nersvalda Har även köpt en massa grovt bröd! Och på vägen hem från jobbet ska jag försöka hitta en bikini som jag ska plaska runt i ikväll! Nu jävlar ska jag skita!

Muggles - Noterar att du tog 1 msk, på påsen stod det 1-2 msk, jag två för säkerhets skull och fina kväljningar

Vickan - Grönt bajs?! Det lät...annorlunda!

• nennesjuttioåtta

snorkis
    var kommer bikinin och plaska runt med i för sammanhang med bajs?OH NO PICTURE IN MY HEAD!!!

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-22 14:57:34 följande:
    snorkisvar kommer bikinin och plaska runt med i för sammanhang med bajs?OH NO PICTURE IN MY HEAD!!!
    *asgarvar*
  • muggles

Vickan: det finns praktiska våtservetter med handdesinfektion på Apoteket - det körde jag alltid på alla barnstolar på caféer och så (inte för att det verkar krylla av caféer i din håla men på Ikea kanske sedan när Trollet blir stor nog för att sitta själv). Moa hade nog sin första förkylning när hon var 6 mån el så, jag tror vi klarade oss länge på det där avtorkandet.

Jag ringde Fertilitetscentrum idag och de hade massor av avbokningar pga sjukdomstider så vi fick en tid imorgon redan Vi ska dit och diskutera utredning, så får vi se var vi landar. Minimum för min sinnesfrid är att göra lite blodprov (och spermaprov - varför lita på de jäklarna bara för att maken är 3 år yngre?!) och se om de kan hitta ngt uppenbart. Det känns som alltid bra för min ingenjörshjärna att göra ngt praktiskt, inte bara sitta och vänta och hoppas (känner du igen dig Tinga?! ).

Parnassia: det är maken som alltid kallar alla psykologer/psykoterapeture för psykopater (vi har haft vår beskärda del av träffar med sådana i min familj) och jag tycker det är lite kul, det tar liksom udden av det allvarliga.

Jag har ju absolut inget emot att träffa terapeuter mfl men jag känner mig inte riktigt redo för det än.

• Cuddly

Well, jag känner mig överväldigad av allt snack här inne och att jag känner mig lite utanför.. så jag drar mig tillbaka.

• Snorkfröken77

Nenne - Det kan du fundera på!

Muggles - Oh, vilka snabba ryck. Vad skönt! Spännande och se vad proverna utvisar!

• nennesjuttioåtta

muggles
    Oh, vad skönt med en plan och så snart också!!!

Cuddles
    ja det gäller att ligga i för att hänga med.

• nennesjuttioåtta

Snorkis
    hoppas det är ryggsim åtminstone.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge