• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Koko, det är väl mest att det blir så himla mycket katthår överallt som man går och vadar i, annars fick det väl vara... Hoppas att vi är friska allihop efter Ölandsresan så att ni kan komma på besök i alla fall, ser fram emot det!

• FruCicci

Just det - städhjälp - JA TACK. Vi kör samma som Kokosen, att man städar upp det man leker md innan man leker med ngt nytt. Jag är mycket hård på detta.

Snorkis, fy vad jobbigt. Det finns även miniform för vuxna, det åt jag med Skorpan, det var jätte problem med magen under den graviditeten.

koko, så härligt det lät med festen. Gahhhh så arg att jag fick sjuka barn, du får ha fest snart igen.
    Jag ska bjuda hit dig på kräftskiva med, jag har fortfarande ett paket som ligger och väntar på dig i frysen
    Kolla kalendern

• _koko_

BS - Ja, jag har tänkt mycket på det, men det har ju känts lite risky med Astrids immunförsvar så jag har inte velat föreslå något ännu. Förhoppningsvis växer hon inte ur 74 innan vi får chansen att komma förbi.

• _koko_

Hej cicci! Vilken härlig dag ni har! vi bakade matbröd i fredags, vad roligt det är att baka med sina barn!!!

Och kräftor, ja tack! När som helst. Ska kolla kalendern.

• Telis

Åh, nu är det kanske ÄP för PB! Heja, heja! AM, du står väl stand by vid datorn så att du kan rapportera så fort du får sms?

• BrudSommar2006

Cicci, ni har verkligen också varit otursförföljda vad det gäller sjukdomar. Hoppas att ni har gjort ert nu. Jag funderade på att baka muffins med Iris men tänkte att det nog inte är bra för hennes mage just idag.

Nu när vi kommer ner till Öland kan vi få chans att göra lite mer tillsammans Iris och jag för mamma hjälper så gärna till och tar Astrid. Ser fram emot att få fixa påskris, måla ägg och ge henne hennes påskägg också, blir inget godis i dem i år, ett från oss och ett från mina föräldrar.

Jag minns förresten hur vi hade påskjakt och fick leta reda på våra påskägg, jätteroligt, kanske Iris är gammal nog för det nästa år. Synd att vi inte kommer att få plats med hennes trehjuling i bilen för det är visst barmark därnere.

• BrudSommar2006

Koko, sååå länge att hon ska hinna växa ur 74 hoppas jag inte att det dröjer innan vi ses, vi kör fortfarande en blandning av 56 och 62!

Var det idag det var ÄP för PB alltså? Sedan skulle de vara kvar hos sina bekanta och vänta på återinföring också väl? Var det lång- eller korttids de körde?

• BrudSommar2006

Kräftor, när åt man det senast, finns det i affärerna nu tro? Det är ju jättegott. Har inte tänkt så långt som att man borde bunkra dem i frysen.

• fru AM

Har mobilen bredvid mig - inget från PB än!

• viktualia

nu ringde chefen.. jag skulle ju in på lönesamtal på torsdag.. men då visade det sig att mina favvokollegor är på tjänsteresa på torsdag och de blev ledsna när de skulle missa mig... *goingarna* Så nu blir det inte förrän på tisdag nästa vecka istället.

Effekten är att den här veckans mest efterlängtade heldagsutflykt flög till nästa och att det är lite för lite action för min smak....Veckans enda sociala bokning är besök av Ore på fredag - vilket ska bli superskoj!!

Vad tror ni om att ta med sig Trollet till IKEA/köpcentrum på torsdag fm? Han fyller 5 veckor den dagen. Men en förmiddag/lunchtid är det väl inte jättemycket folk på sådana ställen?!?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge