• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

EA
    hopas att det är en reaktion på vaggisarna, eller att det är heeeelt normaaaalt. Du måste väl testa ändå, va? Gör de AH på din klinik (ifall att det verkligen är kört nu)?
    Håller tummarna för huset!

• nennesjuttioåtta

hej muggles!!
    hur mår du?

• Tinga

Vänner - grattis igen till en liten (ganska stor ) lillebror till Prinsen! Många kramar!

EA - åh, lider verkligen med dig där i ångestruvarträsket! Hoppas verkligen att det är falsklarm. Kramar!

Hej alla andra! Usch, vad tiden räcker dåligt till nuförtiden. Maken och jag har bestämt att vi ska skaffa städhjälp, för det är så trist att ha städspöket hängandes över sig varje helg. Isåfall sätter jag mig hellre och jobbar en stund, och låter den lönen gå till att betala någon för att städa.

I lördags var vi på barnens kusins 2-årskalas (brunch) och igår hade vi en tvillingfamilj på besök, med lika gamla barn som våra. Det var rätt så bra drag på båda tillställningarna, kan jag säga. Brunch är iallafall ett koncept jag varmt rekommenderar till alla som ska fira små barn. Det är ju trevligt om själva objekten för firandet är vakna längre än en timme, och det är ju större sannolikhet för det på dagtid. (Åtminstone om de kommit förbi den där första fasen, när det inte är någon skillnad på natt och dag. )

• nennesjuttioåtta

Grattis Vänner!!!!!! *hoppistuds*

september
    nej, det är sant. Det visar sig. På gott och ont. Är VUL den här eller nästa vecka?

• nennesjuttioåtta

tinga
    jag hör nästan hur lugnet efter stormen låter och det kommer en ensam tumble weed rullande över vardagsrummet.

• muggles

Sept: usch hoppas att det inte är som du befarar, utan att symptomen bara tog en paus och kommer tillbaka! Du låter oväntat lugn...? Jag håller också tummarna för dig.

Nenne: jag mår som jag förtjänar Jag har haft det rätt jobbigt nu, hade ju BF förra måndagen så det har känts tungt som fan. Det är säkert svårt att förstå att jag sörjer min förlorade graviditet fortfarande (borde jag inte ha kommit över den vid det här laget?!) men jag gör det. Dessutom har jag i vanlig ordning gått händelserna i förväg och sörjt att jag/vi aldrig kommer att få ett barn till (det vet jag ju eg inte men det känns så). Kände idag att hade inte adoptionskön varit så lång och hopplös så hade jag gärna adopterat ett till! Pratade med grannen som har två adopterade (från Sydkorea tror jag) och hon den lilla var så söt med sina stora ögon och tryckte sig kärleksfullt intill sin pappa (hon ankom i oktober tror jag) - ååååhhh, vill ha en till! Men det är ju kört med adoption också... Dessutom har vi ju inte råd med det heller.

• Telis

Jaa, grattis till Vänner här också!! Tycker synd om dig som fick en jobbig förlossning till och skitont efteråt men Lill-Prinsen verkar ju vara värd det.

EA, jag vill inte vara klämkäckt positiv men jag har fått färgat vaggisklet utan att det var mensen. Dels så håller man ju på och stoppar upp saker och då är det lätt att man rispar till en slemhinna och dels så är slemhinnorna redan skörare av progesteronet. Jag väntar på den feta tanten innan jag ger upp hoppet! Kraaaaaaaam!!

muggles, jag frågade min BVC-sköterska och hon sa att man ska göra som det står på paketet för att dom inte kan garantera att pulvret inte innehåller bakterier. Med Nan räckte det med 40-gradigt vatten men med Semper ska man blanda pulvret med kokande vatten (eller 70 grader om det redan är kokt en gång). Så när vi använde Nan kändes det lite lättare att "fuska" eftersom det iallafall inte dör några bakterier vid 40 grader men när Semper säger att det ska vara kokande vatten så känns det svårare. Fast vi fuskar ändå, vi kokar vatten i vattenkokaren, blandar i pulvret och kyler sen med kokt kallt vatten som vi har i en tillbringare i kylskåpet. Lite dåligt samvete får jag.

• Telis

muggles, usch vad jobbigt med BF-datumet! Kraaaaaaaaaaam!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge