• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

nu ska vi äta fiskgratäng och mysa i soffan. Det har vi iofs gjort idag redan (jag sov hela andra perioden på bandyn...) men vi har även hunnit greja i tvättstugan, jag har målat alla väggar och P har lagt mosaik på golvet på toan. Det går långsamt fram men ändå...
    Så det gjorde inget att det var snöstorm ute idag men det var så skönt att se att det hade smält så mycket när jag kom hem igår. Nu är våren långt borta igen...

kram på er! OOh förresten, nu känner jag Pricken varje dag! H*n var väldigt aktiv på afterskin (skitdåligt band, klart h*n protesterade!!) och bodibompar mig lite nu och då. Och magen har växt ännu mer så nu är naveln rätt grund! Var ska vi ha snapsen då?

• Parnassia

Loggar in för att se om det kommit någon rapport från Vänner. Och vad ser jag! Hon är på förlossningen! Guuuud vad spännande och nervöst! Håller alla tummar och läppar jag kan!!

Idag har jag varit ett nervvrak för jag börjar på allvar inse att det snart också är min tur! Hilfe! Tänk om man kunde veta att det skulle gå bra, eller iaf på den bättre planhalvan...

Önskar lugn åt alla nerövsa ruvare och "äggplockare", mer sömn åt alla med barn som gillar vakna nätter samt mindre krasslighet åt alla sjuka! Kram!

• snaily

Nenne
    Hej! Trist att vädret inte var på topp, det var trist här i fredags också. Men kul med skidåkning och Prickens aktivitet!
    Jag är på RD 5 (om man räknar som du), med femdagars embryo, så borde ju känna något snart... Det Ovitrelleonda (eller ja, Pregnyl) har gått över, brösten är allmänt små och oömma. Inga känningar i magen heller förutom ont och kramp som har med min virusinfektion att göra. (Spenderar dagarna i soffan/sängen med feber.)

• BrudSommar2006

Snigeln, usch vad trist att må dåligt.

Här har Iris just kräkts - massor. Dusch och lakanbyte och ledsen fröken.

• viktualia

Parnassia - jaaa det är ju snart påsk.. nojjar lite åt dig.. men du! ring och skrik i luren om verkligheten blir för hemsk!

Liten - det där lät rotigt! *skickar över lite energi*

Ego - dags att gå och ta över skrikTrollet från maken... ibland är det svårt att veta varför unge herrn skriker... får väl gissa på allmän trötthet...

*godnatt på er*

• viktualia

Förresten!!!!!!!!

Nenne - grattis till inlägg 8000!! heja oss!!

BS - usch! Stackars Iris!!! *kram*

• start september

BS, hoppas verkligen att det inte är dagismagsjukan ni fått. Handtvätt, sprit och klorin är väl det enda som kan hjälpa.

Vi verkar peppar peppar ha klarat oss undan denna gången.

• start september

Nenne,

kul att du haft det bra! Jag fisåkte i vecka 21 vilket väl var ganska korkat, men det var en dag och rätt mycket värmestuga. Klart pricken gillar after ski med sådana föräldrar!

Hur jag mår vete katten faktiskt. Är i 6+0 idag och har de tidigare gångerna börjat må illa så här dags. Nu mår jag inte alls illa, lite grann igår men det var troligen mest för att jag gick och väntade på dotterns magsjuka.

Magen som var svullen är inte svullen alls längre och inte mycket andra symptom alls. Klart man kan ha olika graviditeter, men det känns misstänksamt lugnt. En dryg vecka till VUL och vi ställer för säkerhets skull in oss på tråkigt besked.

• BrudSommar2006

September, det verkar bara lite konstigt att hon skulle få den nu, det står på vårdguiden att inkubationstiden är 12 till 48 timmar och hon har ju inte varit på dagis sedan i torsdags och ingen annan hon träffat har varit eller är sjuk.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge