• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • start september

Vi verkar än så länge ha klarat oss utan magsjuka, kan ha varit något skit hon fått sig också. Hon piggnade till på bara några timmar och var sur som ättika på den trista diet som serverades igår

Ska man gnälla är det på snön som nu faller och på allt äckligt hundbajs som kom fram. Vi var på en lekplats på förmiddagen som var alldeles prickig framför rutschkana och gungor. Som genom ett under trampade ingen i det.

Så det är inte bara i Småland folk är slarviga...

• Fru E

Snaily-men illamående är ju ett gravtecken skämt åsido, men visst är det liiiite tidigt för dig att känna något
    Själv känner jag mig lika ogravid som dig inga tydliga symtom som man läser om på FL heller visst är brösten en storlek större men det är ju proggens verkan. Tom maken kommenterade dem imorse när vi gick upp

PB-håller tummarna för er!!!!!!!!

Anmälde oss till visningen på huset nyss och det är tydligen många som kommer

• Fru E

Har en olust känsla i kroppen idag som jag inte riktigt kan sätta fingret på var den kommer ifrån.....

Springer in och kollar galleriet

• snaily

Fru E
    Mina bröst är om möjligt mindre än vanligt. Inte ens någon proggeffekt. Därav slutsatsen ogravid. Men någon får gärna tala om för mig att det är för tidigt för symptom.

När är husvisningen?

Kan någon komma och underhålla min hund idag? Han är helt vidrigt pigg och jag orkar inget annat än att ligga på soffan.

• Fru E

Snaily-det äääääääääääääääääääääääääääär för TIDIGT att känna symtom!!!!!

Kl 14 denna gången ska vi mäta en del rum och kolla om det finns ritningar så vi kan kolla vilka väggar som är bärande

Korven är inte intresserad av att hämta bollar tänkte om du kastar och han hämtar, passar soffan bra

• Fru E

Tycker Lappis, Nenne och Telis kan ta och titta in nu och lugna oss ovana IVF:are lite

• snaily

Fru E
    Håhå, visning snart, spännande! Lycka till!
    Bollkastning är en typiskt uppstressande aktivitet så det skulle nog bara göra saken värre. Bättre om jag går och gömmer bollen så han får leta upp den, men som sagt, orkar inte ur soffan... Nåja, just nu har han lagt sig en stund i alla fall.

• snaily

Fru E skrev 2010-03-21 12:01:20 följande:

Tycker Lappis, Nenne och Telis kan ta och titta in nu och lugna oss ovana IVF:are lite
    Håller med!!
  • Fru E

*Lockar fram de tre vise ivf-kvinnorna med nybakade muffins med choklad, blåbär och crunch*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge