• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

PB, hm, ingen lera och hundbajs än men däremot ett grått ludd som täcker gräset.

• viktualia

PB - jag hade också fortsatt äta hallonen om jag hade kommit halvvägs i påsen utan trista effekter.

Och jag har också börjat göra smoothie klart oftare sedan du började prata om det! Det var dessutom en av humörhöjarna på förlossningen - när jag blev serverad en blåbär- och banansmoothie! Gott och energirikt!

Själv har jag varit ute och hjälpt våren genom att underlätta för smältvattnet att hitta ner i rännstensbrunnen... vill bli av med snön nu och INTE få en decimeter till imorgon!!

Fråga till expertpanelen: Vilken babysitter ska man köpa???

• BrudSommar2006

Vickan, Babybjörns är den enda tror jag som man kan ställa in så att man kan använda den de första sex veckorna men lyckas man ändå ta sig förbi dem kan det väl kvitta kanske. Fast jag skaffade en extra, en med Snobben på, billig var den, på Babyland, när vi fick Iris som jag har ute hos mina föräldrar eftersom vi är där rätt ofta men den är mycket mindre i sitsen än Babybjörns så den växte hon ur fortare.

• Vännerfan

Vad är det för sol ni pratar om? Här är gråare än gråast och regn! Men så länge snön smälter är jag nöjd!

Vickan, Jag fick också en god smoothie på förlossningen. Tyvärr dröjde det inte så länge förrän den kom upp igen. Just nu har jag en på tining. (Kan inte mixa stenfrusna jordgubbar.)

Tykcer annars att Babybjörns babysitter är bäst! De sitter så bra i dem, mer upprätt liksom. Tror iofs AM hade en riktigt bra också, men tror inte den heller var så billig. Babybjörns finns ju massor av på Blocket och då man kan tvätta dem är det ju helt ok tycker jag.

• Vännerfan

Hade INTE köpt den du länkade till. Då sitter barnet som i en hösäck. Vi hade en liknande sist och ångrade att vi inte bara gick och köpte en BB direkt.

• viktualia

Vänner - här har solen strålat men just gått och gömt sig...

Bra med tydligt inspel och jopp det fanns babybjörns babysitter till salu till och med här i hålan...

• fru AM

Vickan: skulle satsa på en begagnad Babybjörn som går att ställa in i olika vinklar. Kolla på Blocket - såg en i ditt landskap för 300:-!

Sol här!

Kräkhallon i frysen. Skit också. Men jag och Livia har mumsat i oss nästan hela påsen utan att bli sjuka ... Men nu tror jag att jag slänger resten. Känns inte fräscht att äta dem nu.

• passionsblomman

Ooooh vad det går mot ägglossardags och Ovitrellespruta! Herregud vad det är spänt i magen! Det ska bli skönt när alla äggen är i korgen istället för därinne. Det känns att det inte ska vara så här många i vanliga fall...

pAAAkpakkkpakkkaaa *kacklar och skrockar*

• passionsblomman

Liiite sol men fyra krokusar vid huset och en hel armada med Vintergäck vid ena päronträdet!

Lite smältvatten som rinner in i källaren också...
    Fast det torkar väl.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge