• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Fru E skrev 2010-03-20 21:06:26 följande:

Men Vickan jag är en av dem som än så länge vägrar FB
    Har mailat en bild till Telis....
  • FruCicci

Godkväll!

Här är alla sjuka....
    Victor hade 40 graders feber i natt och kräktes. Andningen är mycket bättre, han hostar fortfarande men det är inte så "skällande". Vi har inte åkt in, för en super gullig person hjälpte oss fixa Betapred, så nu har jag det hemma= trygg.
    Skorpan äter inte så mycket fortfarande, hon väger dock 8kg, (10 månader om en vecka) så det är ju iaf lite kvar att ta på, men eftersom hon är ganska lång dippar kurvan rejält. Nåvä'l, inga barn i Sverige svälter.

Babysitter, håller inte med om att BB är den bästa, jag har Babyprffsens egna märke som jag tycker var kanon (med båge til med leksaker). Jag har provat många och den jag har babyseat, tyckte jag var kanon...
    ha ha ha bara för att förvirra dig lite Vickan

Vänner, så spännande, det är ju snart dags
    Jag tror den 26 mars är the D Day

Och apropå spännande, PB och Snaily och EA, det är ju galet!!!! Håller alla tummar jag har, dvs 2
    Även för hus EA, om det nu blir så....

Middagen lät ju helt grym AM!!!
    Yummie!!!

Vi har kört lax filé i kväll, med bulgur, och sallad på alltmöjligt, avocado, feta, oliver mm mmm... riktigt nyttigt, Vatten till!!
    Båda barnen är ju febriga och risiga, likaså vi, så det är riktigt torrt här...

BS, vad skönt för er att ni har dina föräldrar som avlastning!
    Jag tänkte faktiskt att jag skulle fixa ngn barnflicka nu. Man behöver verkligen få komma "bort" lite lite ibland och ladda batterierna, det är ju bara mänskligt. Ska se om jag hittar ngn tjej, typ en lapp på konsum eller så, för den där nannyakuten, var inte helt gratis.

Jag är hellre magsjuk än har förkylning när det rinner som vatten ur näsan hela tiden, jag blir toklig. 2 jäkla rullar hushållspapper på 4 dagar! Och sen sandpapper under näsan med.

• viktualia

Cicci - jobbigt med sjuka barn *skickar över ett gäng stödkramar*

och roligt med inspel i babysitterfrågan!

• FruCicci

Av dem ser vår mest ut som Pluto, jag vet inte ens vad den heter
    Pluto + lekbåge

• viktualia

Cicci - ok..

en helt annan fråga om amning....

Först måste jag säga att det är himla skönt att amningen funkar hittills. Trollet äter ordentligt och jag har mjölk så att det räcker och blir över. Han går upp i vikt som han ska. Frid och fröjd så långt.

Måste nog säga att jag känner en viss hatkärlek till amningen. Det här med att bli oumbärlig är inte min melodi alls. Hittills har vi inte testat att ge honom varken utpumpad mjölk eller ersättning.. men jag måste säga att jag är rätt sugen på att testa något av detta.. för att slippa vara oumbärlig, kunna sova en hel natt nån gång ibland och vara hemifrån längre än 2,5 h i sträck. Har nån av er gjort så? Gett ersättning för mammans skull snarare än barnets?! Är det ett stort projekt att införa ersättning? *ytterst nyfiken*

• passionsblomman

Vickan, ersättning har jag aldrig gettmin son- av den enkla anledningen att jag hade så mycket mjälk. Men sparade mjölk på flaska som smabon gav vissa av nattmålen-oh YES I did! Då kunde man ju få sova flera TIMMAR i sträck ibland! Ljuva lovsång!

Ett tag tog han flaskan hur bra som helst, men sedan kom något slags närhetsbehov emellan och han var arg på flaskan.

Pröva att låta maken ge bröstmjölk på flaska vettja! Det är så himla bra att ha i frysen sedan också!

• viktualia

PB - pumpa ut mjölk är givetvis en lösning.. men jag har låtit bli sedan någon av er så vist påpekade att pumpar man så drar man UPP produktionen... vilket jag knappast behöver...fniss....

• Fru E

Hörrni kan ni inte förbjuda FL på min dator inte bra för tankarna att vara inne och läsa på massa sidor

Vickan-väninnan med S gav ersättning relativt tidigt har jag för mig och det fungerade fin fint men pumpa ur är snäppet bättre kanske säger novisen

• passionsblomman

mjälk? mjÖlk är det vi har, menar jag... jo, det är klart att du får tänka på hur mycket du isåfall pumpar ur. Fast jag läckte så mycket varje amning och hade den där förträffliga mjölkuppsamlaren på det bröstet som inte åts från och det som kom i den hällde jag i en flaska och ställde i kylen. under en dags ammning blev det lätt ett nattmål i den. Och LITE kan man ju pupa, det gjorde jag så att det skulle bli tomt och inte bli stockning.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge