• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

Fru E
    Jaa, plågade mig ut på en kort promenad med honom så nu är han nöjdare.
    Hur gick husvisningen??

• Fru E

Snaily-jodå den gick bra vi skulle mest mäta lite och ställa ytterligare frågor för att ha koll på läget. Snappade upp att ett annat par med var där för en andra visning men hörde inte hur intresserade de var. Ska äta middag med de vännerna som var med och tittade ikväll för att prata igenom allt

Ni andra ivf:are fick ni INGA spår alls av tanten innan TD eller kunde ni ana något litet de få flytningar som kommer förutom allt kladd kan man tyda till litet litet litet litet svagt beigefärgade (visst är det ett härligt ämne att diskutera ) som tidigare betytt det allra tidigaste spåret av tanten för mig innan spottingsen börjat. Men å andra sidan kanske slemhinnorna inte är vad de borde vara nu heller..........tankarna om ett test börjar mola i bakhuvudet men å andra sidan vill jag inte ha ett minus

• Fru E

*drar filten över huvudet igen och lånar deppmanteln med*

• viktualia
    passionsblomman skrev 2010-03-20 23:52:54 följande:
    Vi är alla olika och du är ju alldeles uppenbart en kvinna med stort behov av yttre stimulans, saker att göra, socialt nätverkande och mer som händer i vardagen än endast mamma-barnsymbiosen. Då får du ju skapa så bra förutsättningar för en för dig harmonisk tillvaro som möjligt. Hur den tillvaron ser ut har du svaren på inombords. Lita på dig själv och dina tankar och tro på att du är klok nog att fatta beslut å dina och ditt barns vägnar.Jag ska gå och försöka sova nu. Imorgon bär det iväg mot det som förut var hemma....
    Där fångade du mig totalt... nån mamma-barnsymbios har inte uppstått här... eller i alla fall inte på det sätt som jag hade gissat - dvs att jag med hjälp av hormoner och en känslostorm skulle kokonga med sonen.

jaja.. jag ställde mig och spanade lite på mjölkersättning på Ica idag.. men den där varianten som finns på tetra var slut - hade annars varit smidigt att testa med en sån förpackning först... eller?!
  • viktualia

EA - kan inte påminna mig att jag kände några symptom innan jag plussade.. och geggiga flytningar har jag alltid haft... innan, under och efter graviditeten... så jag håller ALLA tummar och annat ett bra tag till!!!

Snaily - hu vad jobbigt att vara sjuk!! *kram*

Ego - grubblar för tusende gången över om jag ska handla div prylar på nätet eller vänta tills jag kommer till nån större stad och köpa dem då. Här i hålan har jag tex inte hittat några napphållare - har ni nåt tips på nån "innerstadsaffär" som kan ha sånt?

• Fru E

Vickan-mer färgen jag nojjar över och en allmän deppkänsla att "varför skulle vi lyckas nu".

Finns inte napphållare på maxi tex

• snaily

Fru E
    Tror du inte proggen håller eventuella spottings borta, eller brukar det inte funka så för dig? De månader jag har provat prog (och då har jag bara tagit en gång per dag) så har jag inte spottat alls.
    Tror du att du tänker testa före testdatum?
    Jag har tidigare tänkt vänta tills TD men det vete sjutton om jag lyckas hålla mig ända tills dess... om jag bestämmer mig för att vänta borde jag ta med alla mina test till jobbet och låsa in dem där så är det inte lika lätt att bara få ett testinfall, som om de ligger i badrumsskåpet...

• snaily

Vad är det förresten för feeeel på den här sjukdomen, som blir värre och värre för varje dag som går? Mer feber och huvudvärk, knaprar Panodil som om de vore godisar.

• viktualia

EA - *kramar om länge* JAG tror att ni lyckas den här gången! Tills motsatsen är bevisad. Kram igen!

Hålans ica är på väg att bli maxi men är inte färdig än... så nopp inte... Det kanske finns på Coop.. hm.... men dit är det inte promenadavstånd...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge