• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Hattis

Hej säger jag efter en skön helg som jag har behövt. Känner igen stockholmsvirusarna ni har pratat om som har besökt mig en efter en förra veckan. Har ngt som håller på att knacka på dörren och motar bort den för fullt med Berocca och morötter.

September - Tack för utförlig redovisning. Excelark - där är jag inte än. Men har inte så mycket vaj fram och tillbaka att hålla koll på heller. Jag som har 27 dagar i vanliga fall har efter MA gått upp till 33 och med ngn dags minskning varannan cykel ungefär. Det var 29 förra gången så jag är på väg tillbaka till min vanliga väloljade crescent hoppas jag. Hoppas att din lilla tjej mår bättre!

Telis - men fy med ditt jobb! Har vänner som råkat ut för detsamma, måste kännas orättvist att bli av med jobbet när det inte alls beror på ens egen prestation.

Har dubbla blygdklämmor nu för PB!

Läbbans med hallon, har tvekat att köpa frysta hallon även av andra märken men sedan tänkt att vad sjutton, det är farligt att gå över gatan också!

Ett barn til... Jag har alltid tänkt att jag vill ha två barn. Det känns som om jag är lååångt efter mina drömmar när det det inte vill sig med den första. Känner mig som den typiska trettioplussaren som ska resa, plugga, jobba och invänta rätt tillfälle. Och när det rätta tillfället kommer så vill det sig inte. Men. Vi har ju bara försökt ett år och under den tiden har jag ju faktiskt varit gravid några veckor.

Kram till er alla!

• snaily

Muggles
    Ouuaaaah, vad spännande!!! Blir med största sannolikhet inget onsdagsbarn alltså.

• muggles

Snaily: det får vi verkligen hoppas att det inte blir! Hon höll på ca 40h första gången...

Skickar alla mina tankar till Vänner och hoppas att det går lätt som en plätt denna gång!

EA: en stor stor varm kram till dig - du har alla mina sympatier för din oro och ängslan Önskar så att det ska gå vägen denna gång för er!

• Liten med Mindre

Oh - heja Vänner! Hoppas att allt går bra med barn o bäcken o allt! Tack Mugglan för rapport!

här är det förkylt för lilltjejen, mamman känner sig amningskomig och pappan försöker hålla ihop familjens känslostormar. Igår blev det ingen middagslur för någon och då var vi inte glada. Bättre idag trots, eller kanske pga snuvan. lilleman har börjat äta mer och sova lite mindre, fast givetvis är nätter roligast att vara vaken, känns det som.

I alla fall - idag var vi amtitiösa och bakade vårt första surdegsbröd. Har pysslat om en grunddeg i en vecka och nu var det dags. Återstår provsmakning. Det går ju åt en del bröd när jag är hungrig och vi alla är hemma.

FruE - pigga på dig.
    Snaily - lika så! Maken mådde kasst i 6 dagar, och dåligt en dryg vecka till, så det kan dra ut på tiden.

Nu tänker jag pilla i mig lite glass innan pyret vaknar. Koncentrationen är usel även med en massa kolhydrater, så det blir dåligt med övriga kommentarer. Önskar jag var lite mer med i matchen.

Kram!

• Oupsie

Oh, vad spännande! Hoppas att allt går bra för vänner nu . Inget 40-timmarsrace!

Fru E, stor kram. Jobbigt att vänta.

Snaily, krya på dig! Synd att vi inte bor närmre så hade jag kunnat trötta ut Korven åt dig lite .

• MSW

Ojoj vad spännande! Heja heja Vänner!!

Skickar mycket styrka och kramar till alla våra ivfare!

Har mått lite illa i eftermiddag.. Vet inte vad det kan bero på.. Kanske åt för många av svärmors nybakade bullar! Eller att jag inte ser fram emot att vara tillbaka i skolan imorn! Jaja, det blir slappare iaf, och hemma mer..

Och så var det juh säkert mer jag tänkt kommentera, men det kommer jag inte ihåg nu!

Nu ska jag läsa igenom min text jag ska lämna in imorgon och sedan läsa lite till innan det är dags att sova!

Hoppas veckan blir bra för alla!

• nennesjuttioåtta

hej vad händer?!?!

tillbaka från regniga, dimmiga fjäll. Jag åkte dock skidor en hel dag och det var först på slutet som ljumskarna började ömma och jag kunde bara svänga ordentligt åt höger och fisåka vänstersvängar. Uppe på skutan var det så dimmigt så man inte såg underlaget, vad som var upp och ned, och tur de hade satt käppar så man kunde följa dem... Hur som, roligt har vi haft!

Är det ÄP för PB i morgon? WOAAAHHH!!! Lycka till och hoppas på en lagom stor skörd!

EA och Snaily, vilken RD är ni på?
    hur känns det?

Jag hade ont i tuttarna från Ovitrellesprutan som höll i sig fram till mens (och släppte inte vid +). Fick mensvärk RD 6 och framåt när jag plussade sist. Första gången minns jag inte men det kändes i magen iaf, började blöda smått RD 10, någon timme efter att jag pratat med Falun som trodde jag var gravid som ännu inte börjat blöda. det var jag ju också, men det gick ju snabbt över. Andra IVF fick jag mens redan RD 8. Obs, då räknar jag ET som RD 0.
    Jag kan ändå konstatera med facit i hand att alla mina symptom som står på alla listor dykt upp först några veckor efter plusset... men det där är nog högst individuellt, jag mådde ju aldrig illa t ex men det kanske man ändå inte gör förrän efter plus?

Telis
    förstökte läsa lite bakåt men det var ju lönlöst men vad har hänt med ditt jobb?!?!?!

Vänner
    OIIIIIIIHHHH!!!!! Lycka till ohc hoppas allt gått bra och att fogarna inte bråkat med dig alltför mycket!!

Hallon
    köper aldrig euroshopper, oavsett vara. Jag är töntig matmärkesbög och det där gjorde ju inte saken bättre... :-s Låter hur som skitäckligt. Med betoning på skit.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge