• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Frejis

God kväll!

Brudsommar - när det gäller barnmat har vi åtminstone en sak gemensamt, jag orkar nämligen inte heller blanda något pulver till Bumsis och vi är mao storkonsumenter av BabySemp. Dyrt i längden, men så praktiskt

September - håller tummarna att VUL:et överraskar. Man vet aldrig när det gäller graviditeter och hoppas verkligen att ni får ett bra besked.

Hoppas att Vänner redan har fått en liten bebis!

Liten, grattis till herr Grynet! Några bilder på honom på FB?

Snaily, vilken elak sjukdom du råkat ut för, usch och kram! Tror inte att det påverkar ruvningen, tummarna hålls hårt.

Samma gäller även EA och PB

Nu kommer maken in och stör mitt i skrivandet. Ber om ursäkt att jag missat kommentera massor och har inte heller läst ikapp ordentligt.

• Frejis

På tal om sjukdomar så har jag haft en så kallad dagisbakterie i halsen i sådär 6-7 veckor. Efter två antibiotika kurer och ett efterlängtat träningspass igår... vad är det jag känner av igen? Ont i halsen så klart. Det där eländet är kvar...

Får nog kurera mig enligt ryska metoder vodka vodka vodka

• Frejis

Bumsis är däremot frisk (peppar peppar) och har riktigt tidiga morgonvanor, upp mellan kl 5 och 6. Väcker oss med sitt glada sopranjollrande varje morgon Gäsp!

Snart blir det dags för 8 mån kontroll. Vi kommer inte att klara den, att vända sig från mage till rygg är inte intressant eftersom hon övar nu på någon form av krypreflexer. Övriga moment går kanske om vi har tur...

*hm nu sprack mina pyjamas byxor vad det nu betyder *

• Frejis

Annars hoppas Bumsis och jag på ännu en brunch innan sommaren då maken plötsligt inte hyr en Audi och vi drar iväg på en shoppingtur till bla IKEA. Måste få klappa Nennes mage (den är jättefin har jag förstått) och träffa Televinken och lille Hektor. Och Lappis samt alla andra så klart!

• Frejis

Hm, nu får jag sluta med min monolog, ser till att hitta nya byxor i sovrumsmörkret och försöka sova. En tidig morgon och barnvagnsbio i Solna väntar imorgon! Kram till alla!

• Hattis

Iiih vad spännande för Vänner! Jag som inte har hängt med vet inte ens om det är känt om det är en pojk- eller flickbebis som väntas. Hoppas att det går (eller har gått!) bra!

Tänk att Bumsis redan är bortåt åtta månader, tiden svischar verkligen förbi.

Det verkar ju gå bra att åka skidor med mage Nenne och vad grymt pyssliga ni är som renoverar direkt när ni kommer hem! Jag känner mig duktig när jag har tvättat åtta maskiner på raken efter skidresa.

Snaily, enligt min erfarenhet och hörsägen så är även inga symptom = sypmtom! Godnatt

• Hattis

Godnatt till tråden alltså, vilken konstig avslutning på inlägget, hmpf.

• Ore

Godmorgon i tråden (om ingen annan hinner före)...

Iiiihhh, vad spännande med Vänner. Hoppas att det gått (går?) lagom snabbt och bra, och så skonsamt som möjligt för fogarna

Min son har börjat bli morgonpigg... Vet inte om jag gillar denna utvecklingen. Han sover 6-7 timmar i sträck, sedan mat och efter det har han tidigare somnat om. Men det verkar han ha slutat med, alltså...

Frejis: Hoppas åttamånaderskontrollen går bra! Det är väl klart att Bumsis inte har tid med en sån petitess som att lära sig att vända från mage till rygg när hon håller på att lära sig krypa. Man får ju fokusera på det intressanta, smart tjej!

Nenne: Trist att vädret inte var så bra, men ni verkar ju haft ganska trevligt ändå

Skickar en KRAM till nervösa ruvare, håller tummarna för er, både snaily och Fru E. Och så tummar för PB:s ÄP också

BS: Jobbigt med sjukdom - igen....! Hinner du ens komma in i något slags vardagslugn mellan allt som händer, snart måste det ju räcka med sjukdomar för er på ett tag?

Ersättning: Tetrorna är bra, vi använde sådana precis i början när vi tilläggsmatade lillkillen. Smidigt att hälla i flaska och värma i micron. Men det var ändå inga problem att få honom att äta pulverersättning nu? Vet inte om det är för att det inte var kontinuerligt, så att han kanske inte minns tetra-ersättningen?

• Frejis

God morgon

Undrar också hur det gått för Vänner, hoppas att du redan håller i en liten bebbe.

Håller tummarna för Passionsblommans ÄP. Ser i alla fall ut att bli en solig dag och vad kallt det är igen!

Såg att jag skrev fel igår, Bumsis fyller "bara" 6 månader nu.

Ore - jaha, så det verkar bli samma utveckling för din kille med, det här med tidiga morgnar. Imorse gick hon upp strax efter sex och det är ok, men en timme tidigare känns liiiite för tidigt...

När ska man introducera välling? Vår stora fundering just nu

Bumsis ropar från sin lekmatta. Hon låter trött och uttråkad.

• Telis

Nu får muggles komma in och rapportera! Jag vet iallafall så mycket som att Vännerbebisen är här.

nenne, åh vad kul att det gick bra att åka skidor i Åre!! Kan du åka en dag till om jag kommer upp? Ang jobbet, hela min avdelning kommer att sägas upp så jag kommer att bli arbetslös.

BS, stackars Iris!!

Frejis, vad kul att du tittar in! Lycka till på 6-månaderskontrollen!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge