• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Man glömmer så fort men jag tror att mina första aningar kom på RD6. Överhuvudtaget hade jag väldigt få symptom och definitivt ingenting med brösten, dom spände inte och gjorde inte ont. Däremot hade jag en annorlunda känsla i kroppen, jag kanske inte skulle benämnda den som "olustkänsla" men något ditåt.

• snaily

Ha ha ha, om inte den här virusinfektionen är en sorts olustkänsla så vet inte jag!

• snaily

På sätt och vis kanske det är bra att jag är sjuk, det gör det svårare att hålla på och noja och känna efter eventuella symptom hela tiden, för jag känner mig bara - sjuk, punkt slut.

• Telis

snaily, jag har hört att det är bra att vara lite sjuk under ruvningen. Risken finns tydligen att immunförsvaret tror att embryot är något som ska bekämpas precis som en sjukdom men om immunförsvaret är lite nedsatt så kan det missa embryot och "släppa förbi" det.

• Telis

Spännande med husvisning, EA! (Även om det inte är lika spännande som ruvningen förstås )

• Telis

Här snöar det igen, det är ju inte klokt!

• snaily

Telis
    Så har jag också tänkt att det borde vara! Samtidigt som det sägs att feber inte är bra, åtminstone inte hög feber men det har jag i och för sig inte haft heller... Frågan är om jag blev sjuk för sent, borde kanske bli det direkt efter ET om det ska vara optimalt enligt teorin.

• snaily

Säger som alltid - skicka hit snön bara!

• Fru E

Telis-annorlunda vet jag inte om jag känner mig direkt men å andra sidan vänder man ut och in på allt så svårt att veta om något känns annorlunda.
    Brösten har jag tolkat som effekt av vaggisarna så väntar nu på att spottingsen ska dyka upp när som

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge