• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Meh, jäkla BT som inte grejar stora bokstäver!

• Telis

Nu finns det nya bilder i galleriet på Televinken och Trollet för alla som vägrar Facebook!

• BrudSommar2006

Cicci, stackars er som är sjuka igen! Verkar det vara magsjuka Victor åkt på eller en reaktion på att han är sjuk i allmänhet? Fast usch för att må illa och vara magsjuk, hellre har jag rinnsnuva även om det är ruskigt jobbigt det med... Stor kram till dig i alla fall, vännen.

PB, vad spännande! Tänker på er och ser fram emot att få höra era nyheter!

• BrudSommar2006

Hej Telis, hur har natten varit?

Ska genast kolla in galleriet.

Annars har vi haft en fantastiskt bra natt för Iris har sovit hos mina föräldrar. Inget springande in till henne alltså och inget gå upp klockan sex med henne. Astrid sov till halv åtta och vi gick och lade oss tio igår kväll. Ammade bara kl tre, sex och sju tror jag. Händer väl antagligen inte igen.

Cicci, vilken tur att ni fick tag på medicin och slipper akuten nu.

• fru AM

Lycka till PB!

Och lycka till Vänner om du sätter i gång och föder innan måndag morgon!

• BrudSommar2006

Nej men Vänner måste ju vänta tills på onsdag!

Vilka sötnosar i galleriet! Televinken är ju stora killen nu, kan inte riktigt vänja mig vid att han och Astrid inte är små nyfödingar längre...

• start september

Jag gav faktiskt aldrig ersättning, hade nog tillräckligt med mjölk tror jag. Jag testade aldrig uppsamlarna dock. Jag pumpade ur med handpump (Avent, finns på Apoteket), inte skönt men funkar. Då kunde maken ge om jag var iväg. Jag var faktiskt inte iväg någon kväll förrän hon var sju månader eller så, men dagtid jobbade jag som längst 4 eller 6 timmarspass när maken gav utpumpat. Fast mer än fyra timmar var först efter fyra månader, då åt hon gröt och frukt också som han kunde ge så det var aldrig mer än kanske 150 ml jag pumpade ut. Det funkade för oss. Kvällar var mer kinkiga för oss, då ammade jag konstant upp till sju månader. Vi såg massor med film då, faktiskt jättemysigt, så vi styrde aldrig upp det mer än så. Nätterna funkade också, jag ammade med några timmars mellanrum och hon sov med mig. Vi sov länge på mornarna så jag fick tillräckligt med sömn.

Inser dock att om vi nu lyckas få ett syskon kommer tillvaron se helt annan ut...

• fru AM

Jag gav inte ersättning till något barn. Men tanken slog mig - ville gärna känna mig lite friare (kanske få sova en hel natt eller så). Men vår annars så coola BVC-tant sa att EGENTLIGEN är det ju bäst att (såvida man har bröstmjölk/kan amma) bara ge bröstmjölk åtminstone de fyra första månaderna (allergier, immunförsvar osv). Hon hade dock förståelse för om man som flerbarnsmamma behövde få några timmar borta från bebisen sa hon. Men helst inte. Lite dubbla budskap. Hursomhelst - jag avvaktade med ersättning och när Hektor var mer än 4 månader försökte jag. Men då ville han inte ha.

Vickan: prova att pumpa ur (i första hand) så att du kan få din kväll på stan eller vad du nu längtar efter. Om du har mycket mjölk så ska det inte vara något problem?

• snaily

PB
    Stort lycka till!!! Fast nu har ni ju åkt.

Sjuk snigel gnäller av sig. Trodde jag var nästan frisk igår på dagen, men så fel jag hade. Fick feber igen framåt kvällen, gick och lade mig kl 21 och har nyss kommit upp ur sängen igen. Febrig, lätt illamående och ont överallt, blääää. Inte ett dugg gravid känner jag mig heller. Fint väder är det också, så typiskt när jag inte orkar gå utanför dörren. *negg negg*

Ska kolla galleriet och se om jag kan bli lite uppiggad av söta bilder istället.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge