• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Jasså det är ni andra som har snott solen från oss här har det REGNAT hela dagen men snön är å andra sidan borta
    Och snödropparna börjar titta fram i rabatterna

• Fru E

Måste säga att sprutorna inte var sååååå farligt nu i efterhand även om jag inte jublar över att behöva göra det igen!

AM-din diet låter helt ok

Vänner-bra att du rapporterar in dagligen så vi inte blir oroliga

• Fru E

PB-haha sprutorna är på ett sätt bättre än vaggisarna eftersom man känner sig VÄLDIGT ofräsch med kletigt över allt

• Fru E

Även vi köper nästan alltid Euroshoppers hallon/jordgubbar men har aldrig haft några problem med dem

• Fru E

Ni andra som har använt vaggisar har ni märkt att ni blivit lite "irriterade" i heligheten efter allt kladd lite svårt att "lufta" när det rinner *sorry*

• viktualia

Fru E skrev 2010-03-20 20:36:44 följande:

Var ju på AW med kollegorna i fredags men måste klaga på att det endast fanns 1 alkoholfritt alternativ förutom läsk/juice.......Erdinger Weisbier helt ok men lite vattnig i smaken. Förresten så genomskådade min ena kollega mig rejält även om jag försökte smyga, fast hon vet å andra sidan att jag ruvar nu
    jag tycker annars att just den var riktigt najs att dricka bland alla mer el mindre varianter...

Och jag veeet att vi är skadligt dåliga på att fotografera Trollet... men alla som finns bland mina facebookvänner har ju i alla fall några att spana på....

...blöjbytesdags..
  • Fru E

Men Vickan jag är en av dem som än så länge vägrar FB

Ja den är kanske helt ok men å andra sidan har jag inte provat några andra eller så var jag bara van vid att dricka det jag vill när man är på AW

• start september

Fru E,
    jag märker inget av vaggisarna men jag tar bara två gånger per fag och är ju inte IVF-are, så det säger kanske mindre.

• passionsblomman

EA, vaggiskladd är jag van sedan inseminationerna och jag hade sprutor sista vändan då med, så den delen känns bekant och jag vet vad som väntar kladd-weis så att säga. Isch!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge