• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Vännerfan

Oupsie, Han är typen som kör tvål och vatten och har jättefin hy. Jag använder dyra Decleor-produkter och har kass hy... Så tyvärr skulle han nog inte använda sådana produkter. Han bara skakar på huvudet åt mina små burkar.

Mugglan, Han går regelbundet hos kiropraktor, var hos en senast igår, men förstår hur du tänker.

Men ang. slips så kan han ju få en under middagen, som ett komplement. Om jag orkar mig ner på stan igen för att köpa en.

• muggles

Vänner: det bästa med PBs idé var ju att ni kan fira er dag tillsammans - så blir det ju inte riktigt med en present till honom. Wow - 10 år. Det är ju en hel evighet

Såg förresten min förra sambo (vi gjorde slut 2000 efter 8 år tillsammans) stå tillsammans med grävaren på sin tomt, de har påbörjat sitt husbygge - ca 500 m från oss! Livet är bra lustigt. Och det sjuka är att om vi hade gått på det första huset som vi hoppade av i höstas så hade vi bott ännu närmare varandra - bara ca 50m. Liiite väl nära enl min mening även om vi absolut inte är ovänner.

• Vännerfan

AM, Tack för dina tips! Ska kolla dem också!

• Oupsie

En kock var ju ett bra förslag . Hm, en sak som jag kom på, gillar han konst? Ibland finns det ju lokala konstnärer som gör mycket fina saker för överkomliga priser.

• muggles

Vänner: va - jag som alltid tyckt att du har så fin hy?! Jag förstår ingenting, själv har jag ju en massa acneärr och skit i ansiktet. Tur man är gift haha!

• Oupsie

Snaily, nä hon har tydligen en varböld på ett ställe som inte går att komma åt... Stackarn. Men jag hoppas att magen klarar det då. Hon har fått Rimadyl också, det är kanske värre för magen?

• start september

Inser att jag nog behöver fundera själv på present, vi firar 15 år i vår

Kock var ett supertips, hade det på min möhippa (fast kocken delade in oss i grupper som fick hjälpa till med maten). Jättekul och supertrevligt!

Vår dag är på en helg såg jag, barnvakt och riktigt bra restaurang låter ju som ett drömscenarie.

• Oupsie

Muggles, ok. Ja, det är ju ett bra sätt att hålla vikten på också. Efter vår rivstartsfas, när man knappt äter några kolhydrater, i höstas så började vi aldrig med att äta pasta, ris och potatis till middag igen utan bara grönsaker av olika slag och jag höll vikten på det även om jag åt bröd och andra kolhydrater. Men nu i vinter har jag gått upp ca 4 av de där 5 kilona igen Men jag vet ju vad som fungerar, så det är väl bara att sluta med bröd och potatis...

• Vännerfan

Mugglan, Men hallå, det är ju JAG som har akneärr! Jag har to.m. varit och pratat med en plastikkirurg om att slipa huden i ansiktet. Men det var för flera år sen och efter vad kirurgen sa så lät jag bli. Det lät inte på honom som att det var alldeles nödvändigt, eller att det skulle bli bättre heller för den delen. Och så fick man inte vara i solen på flera månader. Så jag beslöt mig för att lägga de pengarna på dyra krämer i stället.

Läskigt med ex:et. Jag trodde ju definitivt att jag var safe här nere, men icke... Och samma stad är ju definitivt för nära vad gäller honom. Har ditt ex barn?

Oupsie, Nja, han är väl inte så mycket för konst. Men vi har ett par tavlor från lokala konstnärer som vi fått i present.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge