• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Oupsie

Så, nu har jag sorterat strumpor. Vad är det dags att ta tag i nu? Stryktvätt eller städa badrummet? Lika trist med båda.

• Oupsie

Snaily, jag har en liten fråga till dig, om du har tid och ork för att svara. Min hund har precis påbörjat en antibiotika-kur och jag funderar på om jag ska ge henne något för att hon inte ska bli dålig i magen? Vet att någon gång fick jag köpa något hos veterinären som skulle blandas i maten, men de sa inget om det den här gången och jag glömde att fråga. Vad tror du?

• snaily

Snorkis
    Också väldigt nyfiken på dina funderingar på antal barn!
    Själv var jag länge länge inställd på noll barn (säkert därför vi är barnlösa nu, som nåt slags straff ), men sen fanns det ändå någon slags biologisk klocka därinne som gjorde sig hörd. Sen har vi faktiskt inte funderat så mycket på antal barn eftersom det visade sig så svårt att få något överhuvudtaget, blir det ett så tror jag vi är nöjda och glada med det, men det får framtiden utvisa.

• Vännerfan

Oupsie, Bra fråga! Hmmm, jag vill ge nåt han kanske inte skulle gå och köpa själv, men som han ändå vill ha men kanske inte behöver. Ser jag till mig själv skulle det vara typ en Vänner dvd-box jag kan kolla på när jag ammar, men som jag tycker är onödigt dyr (de går aldrig ner riktigt lågt i pris pga hur populär den serien var antar jag) då jag ändå har i stort sett alla avsnitt på vhs. Och/eller lyxiga krämer som jag inte unnar mig själv till kroppen då jag unnar mig det till ansiktet. Eller en riktigt tjusig morgonrock. Jag kan tänka mig att lägga några tusenlappar om jag kommer på nåt bra till honom. Men det gör jag ju inte.

• snaily

Oupsie
    Nej, mig veterligen finns det inget förebyggande som har bevisad effekt (därmed inte sagt att det inte finns preparat att köpa). Lite a-fil el liknande kan man ju ge, men sen finns det hundar som inte tål laktos och får diarré på grund av det istället. Vad är det för antibiotikasort? Oftast klarar de magen bra.

• passionsblomman

Vänner, inte för att jag alls har koll på vad det kostar-förmodligen sweindyyyyrt-men kanske en kock som kommer hem och lagar käk till er båda?

• Vännerfan

Snaily, Din stackare som blivit sjuk! Krya på dig!!

Oupsie, Kom på vad jag kanske mest skulle vilja ha. Ett smycke med mina barns namn ingraverade. Men detta med smycken är så svårt att "överföra" till killsaker tycker jag. Han har redan fått en fin slipsnål och manchetter. Eg. skulle han behöva fler slipsar. Men hallå: "Grattis på 10-årsdagen! Här får du en otroligt originell present- en slips!"

Gällande antal barn har jag nog inte mycket att tillföra. Tycker alla får vilja ha så många som de vill. Enda dilemmat är ju när parterna i förhållandet inte är eniga, vilket ju ofta är fallet. Maken min verkar vilja ha 3 barn, men jag vill ha 2. Punkt. Han gillar inte alls när jag säger att jag snart kan dricka vin resten av livet... Men när vi träffades ville han ha 4, så jag har ju iaf fått ner antalet med 1...

• Vännerfan

PB, Du jag har faktiskt funderat på det!! Jag har till och med tänkt ut en kock. Kanske skulle gå vidare med den idén. Det finns ett ställe här bara har öppet för lunch och catering egentligen, men de är fantastiska på det de gör (han har varit med i kocklandslaget). Vi är/var där jätteofta med jobbet och åt och hans fru som också jobbar där är alltid så himla trevlig och har alltid koll på vad jag får och inte får äta som gravid. Frågan är bara om vi kommer kunna äta öht med en sån liten spädis. Hmmm, ska fundera mer på detta. Jag ska dit på måndag om jag inte fött än då.

• Vännerfan

Fasen, nu blir jag helt uppspelt! Jag älskar att fixa överraskningar! Fast lite tveksam till om han ställer upp. Antar att de valt att inte ha restaurang på kvällstid av en anledning. Men man kan ju alltid fråga!

• Oupsie

Snaily, hon får clindabuc.

Vänner, men kanske någon ansiktsvård för män då? Ansiktstvätt och ansiktskräm, använder han det? Men om han behöver slipsar så är det väl en bra present, men jag förstår vad du menar .

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge