• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM
    passionsblomman skrev 2010-03-19 13:37:10 följande:
    Kolhydrater? Man blir dum i huvet om man inte äter dem säger Paolo Roberto. Man vill ju inte att han ska tycka man är korkad... *jobbar på att verka smart*
    Det är faktiskt helt sant, kan jag intyga. Jag är aningens långsammare i huvudet just nu. Man blir nog lite korkad av att boxas också ...
  • fru AM

Åh vad mysigt!

passionsblomman skrev 2010-03-19 13:38:27 följande:
    Oooh nu sitter min pojk och hans polare ute på punschverandan och finfikar-chokladbollar. De är såååå söta!
  • muggles

Apropå att skippa kolhydrater:

callerobertsson.blogspot.com/
    Den här killen inspirerade mig till att prova. Han är helt rabiat och äter INGA kolhydrater och påstår att han kan springa ännu längre och effektivare nu (det du Ore! ). Han jobbade här hos oss som konsult i höstas och vi hade långa diskussioner om kost - han är extremt påläst (och väldigt ödmjuk och försöker inte tvinga på ngn sina åsikter). Han påstår iaf att kroppen bildar de kolhydrater som den behöver även om man inte stoppar i sig några. Jag vet inte om det stämmer, jag kan iaf inte motbevisa det.

Kan inte jag också få EAs huslänk inboxad av ngn? *nyfiken*

*fulvickar på rumpan*

• Snorkfröken77

PB - Jag skrev ett jättelångt svar till dig, men jag tog bort det Jag vill inte trampa någon på tårna och jag vill inte bli påhoppad. Jag inboxar dig istället!

• passionsblomman

GUD vad nyfiken jag blev nu!

AM, ja just det.. Det var det jag hade mellan raderna där. Om boxningen alltså.

Snorkfröken77 skrev 2010-03-19 13:56:13 följande:
    PB - Jag skrev ett jättelångt svar till dig, men jag tog bort det Jag vill inte trampa någon på tårna och jag vill inte bli påhoppad. Jag inboxar dig istället!
  • Vännerfan

PB, Ha ha, jag jobbar också på att verka smart i så fall!

Hörrni, jag har ett litet (observera mycket litet) dilemma. Idag är ju mitt BF och om 10 dagar firar jag och maken 10 år. Vi kommer ju förmodligen ha en alldeles liten nyfödd bebis här då, men jag är väldigt FÖR att man ska fira saker, så jag vill inte bara skjuta på det (om vi inte är på bb då vill säga). Vet inte hur detta kan lösas. Att öht äta middag ihop ska vi nog inte alls räkna med, så jag funderar på att iaf köpa honom någon present. Jag gillar att ge upplevelser, men det går ju liksom bort den här gången. Han kommer ju inte hinna göra nåt ändå. Är det någon som har något förslag på present? För mitt huvud är helt tomt på idéer. Inte lätt för er heller att hjälpa till, det förstår jag, men slänger ut frågan här ändå. Tänkte ett tag att jag ju alltid kan se om jag får på mig mitt finaste raff-set a la Moulin rouge iaf, men kom sen på att jag ju kommer vara nyförlöst. Smart tjej.

• Oupsie

Haha, jag tyckte också att man blev lite slö i huvudet när man inte åt kolhydrater. I Paolos fall så behöver han nog äta kolhydrater . Eller var det elakt sagt kanske?

Snorkis, gud vad nyfiken jag blev också på hur du funderar. Om du inte vågar skriva det här. Man får väl säga att man bara vill ha ett barn. Har inte Piggelin t ex sagt att de inte vill ha fler barn heller?

Jag skulle vilja ha fyra . Säger jag nu, utan barn och utan att ha varit gravid .

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge