• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

För att prata om något roligare än mitt jobb. Jag tittade igår på MAMs hemsida, det är dom som gör nappflaskorna som T dricker ur. Napparna finns med olika stora hål och enligt hemsidan så är den minsta storleken särskilt anpassad för "bröstmjölk och te". Come again? Te? Är det nåt jag har missat i spädbarnsutfodringen?

• fru AM

Telis: Jättekonstigt! Tror visserligen fänkålste är bra mot onda små magar men det är inget man ska experimentera med när de är så små

• Oupsie

Te i nappflaska? För britter? Nä, det låter ju konstigt. Jag såg en tvååring som fick kaffe. Mamman: "Vill du ha ditt kaffe nu?" Känns inte som det smartaste att ge ett så litet barn.

AM, har förstått att du har en egen verksamhet men vad är det du gör?

• Tinga

Telis - kanske flaskorna används i Asien också?

Jag har inte alls hunnit läsa ikapp, men förstår att du blivit uppsagd, Telis. Beklagar! Dock vill jag bara säga att för min del var det ett lyft att komma till en ny tjänst, nu när jag började jobba efter föräldraledigheten. Jag var ganska trött på att vara hemma, så jag tycker bara att det har varit roligt att få lite nya utmaningar. Dessutom kommer du ju att lämna över till din man när du börjar jobba, så det blir ju inte som att Televinken måste vara på dagis från 8 till 17 för att du ska jobba.

Nu var ju jag trött på min gamla tjänst, så därför är det kanske inte så konstigt att jag tycker att det är roligare nu, men det kanske blir så att du också får en bättre tjänst än vad du haft hittills. Nu menar jag inte att göra det här till ett pytteproblem, för jag kan tänka mig att det är tufft att bli uppsagd. Jag hade ju åtminstone en anställning att gå tillbaka till, om än inte en tjänst.

Svammel, svammel, men vad jag vill säga är att det faktiskt kan bli bra att komma till något nytt efter föräldraledigheten.

Kramar!

• Oupsie

Trevlig resa Lappis, lite sen hälsning kanske, du sitter kanske på flyget nu?

I helgen kommer mina föräldrar på besök . Så det är nog dags att börja städa lite. Och handla mat.

Vad ska ni äta ikväll? Känner att jag behöver lite inspiration.

• Telis

Oupsie, kaffe? Som om man vill att dom små liven ska vara vakna ÄNNU MERA?!

Ja, dom kanske är för såna där brittiska karlar som vill klä sig i blöja, suga napp och bli spanked av en bister "barnsköterska"? (Såg nån bisarr dokumentär på 5:an nån gång som bitit sig fast på näthinnan.)

• BrudSommar2006

Telis, usch ja, jag förstår precis, vilken maximal otur. Hoppas att det löser sig hyfsat med nytt jobb i alla fall.

Förresten, du pratade om att det här definitivt blir ert enda barn men har inte ni i frysen?

• Oupsie
    Telis skrev 2010-03-19 10:47:52 följande:
    Oupsie, kaffe? Som om man vill att dom små liven ska vara vakna ÄNNU MERA?! Ja, dom kanske är för såna där brittiska karlar som vill klä sig i blöja, suga napp och bli spanked av en bister "barnsköterska"? (Såg nån bisarr dokumentär på 5:an nån gång som bitit sig fast på näthinnan.)
    Jag tappade hakan. Det var i och för sig mjölk i men ändå, det är ju ändå beroendeframkallande.

Huuh, vilken läskig bild att ha på näthinnan .
  • fru AM

Oupsie: Jag har jobbat med lite olika saker i min firma men senast har jag varit copywriter.

• fru AM

Livia gillar kaffe väldigt mycket. Hon brukar få smaka på vårt (lite) när hon frågar och någongång har hon fått en kopp mjölk med litelite kaffe i. Hon låtsas väl att hon är stor. Men att ge sitt barn kaffe regelbundet låter ju helt galet.

Däremot så uppskattade jag INTE när vi skulle åka hem från landet för 1,5 år sedan och vi hade väntat hela dagen med att åka för vi tänkte åka medan hon sov i bilen. Då ger hennes farfar henne en halv kopp svart kaffe. Hon sov inte en blund på hela resan (fem timmar)

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge