• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

EA - Får jag också se huset? *tindrar med ögonen*

Telis - Usch vad trist med jobbet! Kram!

Grattis snaily till eskimån!!
    Och grattis PB till fina folliklar!

• Oupsie

Snaily, grattis till eskimån .

PB, 9 st, tjohoo .

Mrs B, gud vad skönt att han inte är allergisk längre .

AM, trist med svartsjuk make. Hoppas att han inser att det är dumt att vara svartsjuk, så du kan umgås så mycket du vill. Hmm, jag är verkligen ingen svartsjuk människa, men om jag skulle vara det skulle det nog inte vara på en småbarnsförälder . Känns inte som de första som skulle vara sugna på en affär Eller, vad vet jag?

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-03-18 21:39:24 följande:
    EA - Får jag också se huset? *tindrar med ögonen*
    det ser ut som att EA kopplat ner så jag inboxade dig!

Nu borde jag ta hand om min son som ligger i mitt knä och gallskriker.. hmm... trött troligen...
  • viktualia

kollade f ö hemnet...

i min hemmastadsdel finns tre hus till salu... ett radhus som är lika som det jag växte upp i, ett hus om en klasskompis föräldrar nu lämnar och som är jätteläckert men med trist läge och ett hus som jag drömt om att bo i utan att ens varit inne... *längtar hem*

näeee... sovdags!!

• passionsblomman

Vickan, vart skulle du gå och käka lunch ifall du var i Uppsala? Alternativt värstingfika? Vi har varit där i saluhallen på ett ställe med terrass ute vid ån, och så på något kondis som hade funnits där forever typ. Annars vet jag inget alls. Sushi? Bakelser?

• _koko_

Min diet är inte så lik AMs, den går mest ut på att äta så mycket som möjligt. Fett och kohydrater och ibland slinker det även ner en och annan protein.
    När jag slutat amma (dvs om 3-4 år eller så) återkommer jag till dig, AM, för diettips!

Håller fö med BS om dina FB-uppdateringar.

Mrs B - Jag kan numera äta mjölk i valfria mängder. *LYCKA* Lillebror kan det dock inte, har jag upptäckt eftersom jag på något sätt lyckats förtränga att smör är gjort på mjölk. Han har blivit gnälligare och gnälligare de senaste dagarna och igår kom jag på att jag blandat smör i hans smakportioner några dagar... PUCKO!

FruLlan - Välkommen hem!!!!! Tillägger att nenne haft ett lyckat RUL!

vickan - Kan inte du inboxa mig också, är jättenyfiken på EAs trädgård!!

Ikväll tog det två timmar att få båda barnen att sova, och jag var själv med dem också. Gissa om jag var på bristningsgränsen till slut... Conny var det egentligen inga problem med, han ville bara inte sova, och det berodde sannolikt på att han sov för länge idag på dan, så han fick helt enkelt vara uppe och sitta i min famn och titta på tv. Lillebror däremot som nade efter många om och men för att vakna efter 40 minuter och skrika i panik i 20 minuter oavsett vad jag gjorde.
    Jag som skulle gå och lägga mig klockan 8 var tvungen att belöna mig med cola, chips och ikappläsning i stället, och är fortfarande vaken, men nu är det bäst jag borstar tänderna och sluter mina blå...

Apropå blå förresten, connys ögon började bli bruna när han var 7 månader (tydligen vanligt att det sker då), Lillebror är nästan 7 månader nu, väldigt spännande alltså! Jag hoppas lite på att de stannar blå...

• snaily

PB
    Varför inte gå på Café Linné efter att ha varit på Linnékliniken?
    Vickan kan säkert ge ett bättre svar - jag var fattig student när jag bodde där och sprang bara på nationer.

• _koko_

Just det, SKRÄP med jobbet, telis!! Ta det lugnt ett tag och låt det stabilisera sig hemma innan du börjar leta nytt, det är ju ingen brådska ännu! Jag ska börja nu. Fast å andra sidan är det egentligen bara ett företag jag vill byta till...

• passionsblomman

Det ska jag minsann göra!
    _koko_ skrev 2010-03-18 22:11:05 följande:
    JA, och PB, hälsa till min eskimå (för ja, har en kvar i frysen)!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge