• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily
    _koko_ skrev 2010-03-18 22:11:05 följande:
    JA, och PB, hälsa till min eskimå (för ja, har en kvar i frysen)!
    Coolt!
    Idag har vi skrivit på papper som godkänner att de får förstöra vår eskimå när det gått fem år. Känns lite overkligt att han ska ligga där alldeles ensam i frysen... fast kanske inte så länge i och för sig om det här försöket inte lyckas.
  • snaily

PB
    Det hade ju varit väldigt fiffigt men tror inte det är tillåtet i Sverige. (Är det inte så att man får ta emot antingen donerade ägg ELLER spermier?) Någon annan som vet säkert?

Hepp - dags att sova! Tänker isolera mig från maken och sova i gästrummet för första gången någonsin - han verkar så onormalt sjukligt trött och konstig. Håll en tumme för att vi (framför allt jag! ) slipper kräksjukan...

• passionsblomman

Ååååh TYPISKT!!! Pratade just med en vän därhemma på öarna som jag vet ska föda närsomhelst. Hade hoppats att datumet redan varit och bebis ute och påhälsningsbar när vi kommer upp. Men den är beräknad samma dag som vi väl ska ha tillbakasättning. (vad är den förkortningen nuigendå?)

Dumma bebis! Kom fram NU så jag får se dig!

Koko, fick du huslänken eller ska jag inboxa dig?

• Lapinette

Godnatt tjejer och lycka till pb på måndag! Imorgon bitti flyger vi söderöver till de snöklädda bergen och vårlika dalarna .

• passionsblomman

Herreguuuud! Min sambo ignorerade termometern i köket OCH att jag hade sagt att jag skulle fylla på ved i pannan när vi kom hem -eftersom han och sonen drog till träning.
    Alltså har han öst i MASSOR av mer ved fast det redan var varmt! Och nu ärdet följdaktligen 24 grader AND RISING i sovrummet! Vad är det MED karln, VILL han att jag ska behöva sova naken eller???

• start september

God morgon!

Lider med dig PB, hög värme i sovrummet är ingen höjdare. Fast kanske var det det sistnämnda som lockade

• start september

Hej Hattis, du har varit saknad! Kul att se dig här! Skit dock att det inte tagit sig för er än.

Tack för grattis, jag är som du säkert förstår väldigt försiktigt med att ta ut något i förskott. Inga direkta symptom ännu alls, men försöker att inte oroa mig.

Angående cykel efter MA så återgick den till det svajiga som var innan MA:t. Bara så att du inte tror att jag har elefantminne vill jag säga att jag faktiskt har en liten excelfil, så här kommer lite siffror.

Efter skrapningen kom en blödning på dag 22 (inget försök), sen BOM på 32 och sen 26. Denna gången testade jag positivt på dag 28, men vet inte riktigt om det var en 28 dagarcykel, får kanske svar på det på VUL om några veckor.

Cykeln innan plusset som blev MA var väldigt varierande från det att tanten kom åter efter dottern, 29,35,31,28,26,23,28 och sen 28 vid positivt test.

Innan dottern var jag hyfsat regelbunden, 28-29 dagar.

Hoppas det hjälpte lite!

Kram!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge