• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Telis: så trist med jobbet! Men du SKULLE ju kunna bara prenumerera på jobbförslag via www.jobbsafari.se Man får tips om lediga jobb mailade till sig regelbundenhet (man bestämmer själv hur ofta har jag för mig). Bara för att hålla koll på vad som finns ...

• fru AM

Telis igen: du och jag kanske ska starta en sajt med husmorstips? (Lite skoj lite allvar)

• fru AM

Undrar just om det är några pengar i det bara

• Ore

Telis: Har inte tänkt så mycket på att komma tillbaka till jobbet, men ju mer jag tänker på det så inser jag att det du säger stämmer. När man väl börjar jobba så kommer det ju vara en del "stök" i varierande grad med att skapa nya rutiner för att hinna umgås med sitt barn, så man har nog ingen större lust att lägga massa energi på att visa framfötterna riktigt ordentligt på ett nytt jobb.

• Ore

Nu ska jag lämna datorn och pyssla vidare med min stolsdyna medan lillkillen sover (peppar, peppar)

• fru AM

För mig har det varit som att börja om från noll igen efter barnen. Karriärmässigt alltså. Efter mammaledigheten med Livia hade mina kunder givetvis försvunnit och jag lyckades aldrig uppbåda energi nog att hitta så många nya. Och nu när jag kommer igen efter Hektorledigheten så har mina få tidigare kunder försvunnit även de ... Får se vad jag hittar på i höst.

• Telis

AM, jag har nog prenumererat på mejl därifrån i 7-8 år, det är alltid kul att se vad som finns. Men tack för tipset!

Ja, vi kanske skulle slå oss ihop? Du kan stå för det kreativa och så fixar jag administrationenen och faktureringen.

• fru AM
    Telis skrev 2010-03-19 10:11:10 följande:
    Ja, vi kanske skulle slå oss ihop? Du kan stå för det kreativa och så fixar jag administrationenen och faktureringen.
    Ja! Tror du kan mer än så! Du har ju hälften av husmorstipsen ju!
  • viktualia
    passionsblomman skrev 2010-03-18 22:05:52 följande:
    Vickan, vart skulle du gå och käka lunch ifall du var i Uppsala? Alternativt värstingfika? Vi har varit där i saluhallen på ett ställe med terrass ute vid ån, och så på något kondis som hade funnits där forever typ. Annars vet jag inget alls. Sushi? Bakelser?
    Oj! Spännande fråga.. jag är ju inte så hemma där som jag önskar.. ehum..

Fika/god lunch - ekocafét på Drottninggatan.
    Mer ekofika finns på Barista Fair Trade café som ligger på gågatan mittemot bibblan.
    godaste kebabsåsen i världen finns på Jalla som ligger på Stora Torget
    Sushi finns på Dragons deli på Kungsängsgatan

.. kommer inte på nåt mer så här med en missnöjd son i knät...
  • viktualia

Fredagshälsning till tråden : SKåååååååååååååål!

nu drar jag på utflykt till jobbstaden och träffar två föräldrarlediga kollegor!!

*vinkar*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge