• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

BS, jag tror inte jag sagt "definitivt" utan "med största sannolikhet". Vi har visserligen tre "småsyskon" i frysen men med tanke på min ålder tror jag inte att vi orkar eller hinner med några fler. Och blir jag arbetslös så blir det definitivt inga syskonförsök.

• Parnassia

Från ena saken till den andra... Var är vännerfan idag!?! Hoho?!

Här bakas det citronflarn.

• Parnassia

Det regnar lite också, och det är jag superglad över, det är ju inte ofta man vill ha regn. Men nu ska snön bort!

• Telis
    snaily skrev 2010-03-19 11:32:26 följande:
    Embryot klarar sig nog väldigt länge i frysen, men man får spara dem där i max fem år. (Visst är det så överallt och inte bara i Falun Telis??)
    Japp, så är det överallt. Socialstyrelsen kan medge dispans för längre förvaring om man kan påvisa "synnerliga skäl" dock.

Fy tusan, vilken skräckis med kräksjukan! Hoppas att ni klarar er!
  • Oupsie

Snaily, hoppas att ni lyckas hålla er friska. Magsjuka är så jäkla jobbigt .

BS, vad konstigt, det har aldrig hänt mig.

• Oupsie

Telis, varför blir det definitivt inga om du blir arbetslös? Kostar det mycket?

• snaily
    Telis skrev 2010-03-19 11:38:14 följande:
    Socialstyrelsen kan medge dispans för längre förvaring om man kan påvisa "synnerliga skäl" dock.
    Undrar vad som räknas som synnerliga skäl...

Just det - Vänner? Ho hooo?
  • BrudSommar2006

I alla fall, räkor har vi ätit sedan Astrid kom men det är egentligen inget att rekommendera om man antingen måste amma under middagen eller äta i skift...

Iris och make är på Junibacken, hoppas att det går bra för dem. Sedan kommer mina föräldrar hit och äter middag så jag sitter här och försöker komma på vad vi ska äta så får jag åka och handla i eftermiddag, alltid samma visa, lika svårt jämt att komma på något, varför kan det aldrig komma någon liten inspiration åt mitt håll.

• Telis

Oupsie, nej det kostar 8000 per frysförsök tror jag så det är ju överkomligt. Det är mer att jag inte skulle våga vara borta från arbetsmarknaden i tre år i min ålder. Det är tillräckligt svårt att få jobb i min bransch som det är. Dessutom har jag inte den "rätta" utbildningen för det jag gör utan är utbildad till något helt annat så då blir erfarenheten helt avgörande för att få jobb.

• BrudSommar2006

Nej men hade glömt Vänner, nej men oj, inte på en fredag, haha, hur ska det bli?!

Aha Telis, med största sannolikhet, det var ju skillnad! Fast ni hinner ju faktiskt med ett syskonförsök så det är ju inte omöjligt! Såå gammal är du ju inte och äggen är ju liksom redan färdiga!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge