• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Telis och AM, oavsett om ni kommer att kunna leva på det eller inte så tycker jag att ni ska dra igång er lilla idé, det kan ni väl göra lite på sidan av redan nu.

• BrudSommar2006

Snigeln, det är väl dagarna innan man smittar så idag låter inte som någon höjdardag för besök...

• fru AM

Telis: vad är du utbildad till (inboxa om du vill stilla min nyfikenhet)

• Oupsie

Telis, ok. Nä 8000 tusen verkar ju överkomligt i jämförelse med vad en "hel" ivf kostar. Det är svårt att veta hur länge man "kan" vara borta och det måste ju kännas bra för dig. Annars verkar ju en del "passa på" att få barn när de ändå inte har ett jobb.

Men man vill ju känna att man har lite trygghet, eller i alla fall känner jag så. Jag vill ha ett jobb så jag kan få en sgi . Eller inte bara därför så klart, men det är ju en av anledningarna. Min man och jag pratade om det där med jobb och barn för några dagar sen bara, och vi sa det, att hade vi vetat för några år sedan vad vi vet idag, då hade vi nog försökt få barn innan jag blev klar med min utbildning. Efter bröllopet.

• Oupsie

AM, förresten, grattis till framgångarna med LCHF. Hur länge är det du har hållit på?

• fru AM

typ 10 dagar (drygt 3 kilo nu!) tack för grattis

Oupsie skrev 2010-03-19 12:13:35 följande:
    AM, förresten, grattis till framgångarna med LCHF. Hur länge är det du har hållit på?
  • Oupsie

Det är ju ett bra resultat på 10 dagar . Jag försöker också dra ner på kolhydraterna. Vet ju att det fungerar, gick ner 5 på det viset i början av hösten. Men jag har haft så svårt att komma igång ordentligt nu.

• Tinga

Telis - jo, jag inser ju att det är en avgörande skillnad att jag hade en anställning (fast mitt företag sade upp nästan 10% av personalen här medan jag var föräldraledig, så säker kunde jag inte vara). Däremot menade jag att när man väl är på plats på det nya jobbet så behöver det inte vara en nackdel att det faktiskt är ett nytt jobb.

Oupsie - vi brukar ha sallad, något gott bröd och typ någon romsås som "dipp" till räkorna.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge