• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Oj, först med inlägg idag... Gör ni alla andra annat på en FREEEEEDAAAAAGGGG! (har ni tjuvöppnat bubblet, kanske?)

Snaily: Grattis till eskimå i frysen!!! (Och förlåt att jag kom med ett nonsensinlägg mitt i din cliffhanger...)

PB: Grattis till nio fina folliklar!!! (Sambon kanske gärna vill att du ska sova naken, förresten )

Lappis: Ha en underbar resa!

Telis: Skräp att bli av med jobbet... Men som sagt, så behöver du ju inte söka jobb med ljus och lykta nu på en gång, utan kan kolla läget litet. Och om maken kan ta föräldraledigt litet när som helst så kan du ju även vara litet flexibel med när du kan börja...

EA: Vill också se hus... Kan någon inboxa?

AM: Jag skulle nog varit ruskigt sur om maken försökte hindra mig från att umgås med någon pga personens kön... Men sannolikheten för att det skulle hända är så extremt liten, min man är inte svartsjuk av sig, det har han bevisat vid flera tillfällen...

---

Har nu hunnit söva min son, i vaggan!!!

• start september

Duktigt sövt Ore, då hann jag först

Telis förresten, vilket tungt besked. Du blir alltså uppsagd först efter FL? Då har du lite uppsägningslön att söka jobb på också?

• Ore

Och med sövandet så hade det kommit litet andra inlägg...

Några veckor kvar till VUL alltså, september Det är tidigast i v 7-8 man gör VUL, eller?

• start september

Jag har gjort i vecka 7 (6+4) tidigare gånger, då ses man med säkerhet att det sitter på rätt ställe, men inte nödvändigtvis att hjärtat slår. Jag har dock sett pickande hjärtan båda gångern. Så tidigt gör man oftast om man haft X och kanske vid IVF också? Om man haft sena missfall eller MA brukar man vänta till v 8-9 eller så för att säkert se hjärtat och ibland försöka komma över gränsen där moderkakan tagit över.

Dena gång fick jag först tid i vecka 8 så då ska hjärtat finnas. Efetrsom jag är lite osäker på dagarna (tänker att om cykeln var längre har det gått färre dagar, så känns det tryggare med v 8. Det är först tisdagen innan påsk, så 10 dagar...

• Ore

Tio dagars väntan alltså... Litet småjobbigt kan jag tänka mig, men det går ju inte komma ifrån... Håller tummarna! (Vi har haft alldeles för många MA här i tråden, tycker jag, och en alldeles för kort BF-lista också!)

• fru AM

Åh Start Sept vad jag håller tummarna för dig/er!

Ang. min pappakompis så tänker jag se till att bjuda hem honom med fru och barn så min man får lära känna dem. Och jag lära känna frun.

• Telis

snaily, förlåt att jag glömde säga grattis till eskimån igår! GRATTIS!

PB, embryodonation är inte tillåten i Sverige men man kan göra det i tex Ryssland. Det är faktiskt riktigt "billigt" om man jämför med äggdonation eller IVF.

Lappis, hoppas på mycket sol, snö, glühwein och ompa-ompa för er del!!

• start september

Mmm, det är lite pressande att vänta. Fast jag kan ju faktiskt inte göra något mer än att sova och äta ordentligt samt vara noggrann med prog och barnalbyl.

Tack för tummar. de behövs!

AM, klokt drag att bjuda hem allihop tycker jag. Svartsjuka är ibland lite slumpmässigt tycker jag, även för mig själv. Någon kan man bli svartsjuk på och någon annan som maken kanske umgås ännu mer med blir man inte alls svartsjuk på. Udda.

• Telis

Ang mitt jobb: Tack för jobbsympati! Men jag har svårt att se något som helst positivt med att bli uppsagd.

Chansen att jag ska få ett jobb lagom tills det jag hade tänkt börja jobba och min man skulle vara föräldraledig är inte så stor så risken är ju att jag måste vara hemma längre än planerat och min man kortare. Eller att jag måste börja jobba "för tidigt".

Dessutom vill jag inte börja på ett nytt jobb direkt efter mammaledigheten. Det krävs så mycket av en när man börjar på ett nytt jobb, man ska lära sig nya produkter, rutiner, verktyg, människor osv och visa att dom inte gjort ett misstag när dom anställde en.

Bara det att börja jobba efter kanske ett år med en liten bebis hemma kan ju vara nog så jobbigt. Jag hade hellre fortsatt på mitt nuvarande jobb ett tag för att jag kan grejerna där även om det inte var mitt drömjobb.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge