• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Mrs  B

BS
    Max cyklade på den allra minsta tvåhjulingen som finns med stödhjul. Han är ju lång liksom Iris så det kan nog funka för er också.

Ni kanske kan trötta ut henne med cykelturerna????
    Max har/är väldigt aktiv så sånt har alltid funkat här.
    Cykla, gå utan vagn, spela fotboll/basket osv.....

Vid några tillfällen satt Max och ammade (!) sitt gosedjur Lejonet Lucas när jag ammade Malte.
    Han ville ju göra samma sak som mamma, sötnosen.
    (amma, rapa, byta blöja, på gosedjuret alltså)

Telis
    Oj då!!!
    Hoppas du har bättre tur än jag att hitta ett jobb innan mammaledigheten är slut!

PB
    Grattis!!!!!!!!!!!!

• Lapinette

pb - vi fick ett FET i priset (3-pack) men sedan har vi också betalat för våra FET. Och precis jag har varit i Uppsala ... allt för många gånger . Fast inget ont om Uppsala Vickan och inget ont om CvL.

Håller annars med ... köp inget för litet hus OM ni inte redan nu ser och vill en lösning på att bygga ut det.

• passionsblomman

Jaaa, vi fick ju inte köpa ngt trepack, då jag redan är för gammal för det. Men nu tänker jag tänka att det KAN räcka emd ett försök och ett ägg som alla säger hela tiden. Sedan kan jag bryta ihop efteråt.

• Fru E

Alltså huset är INTE alls i den klass som de ni länkat till

• Fru E

PB-rums mässigt har huset 4 sovrum och då har vi ändå ett arbetsrum med så så sett är det inte för litet. Såvida vi inte ska ha mer än 3 barn

• passionsblomman

Nä, DET är ju en sa, men man kan ju ha andra förväntningar/behov på utrymmen än just sovrum. Som att vi här kan sitta många och äta inomhus är jätteviktigt eftersom vi flyttat långt och då vill kunna ta emot hela familjer och rymmas utan problem. Eller att jag vill kunna vara flera i köket och laga mat-så man kan träffas och laga ihop, inte bara ha middagar där jag står ensam i köket och servar.
    Eller hobbyrummet/vinkällaren/garaget eller vad det nu är man behöver för sina intressen.

Du kaaaan väl visa huset???

Fru E skrev 2010-03-18 20:30:56 följande:

PB-rums mässigt har huset 4 sovrum och då har vi ändå ett arbetsrum med så så sett är det inte för litet. Såvida vi inte ska ha mer än 3 barn
  • Fru E

PB-kolla inboxen
    Slår i ut väggen som vi tänkt så har vi gott om plats till matbord och stort uterum med golvvärme

• Fru E

Vi ska kolla på det på söndag igen och ha med väninnan som är fastighetsmäklare för smakråd (hennes man var med idag och var salig )

• viktualia

BS - några kompisar har köpt en sån här övningscykel till sina ungar - verkar smart www.biltema.se/products/productimage.asp det är liksom "coolare" än trehjulig men ändå inte riktig cykel... de lärde tvistar väl om stödhjul är pedagogiskt bra eller inte..

PB - hoppas att min älskade hemstad inte gör dig besviken *håller alla tummar*

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Hur har ni det allihopa?
    Och vad har hänt sen sist.
    Gissar att jag har en så där tusen sidor att läsa ikapp sen en vecka tillbaka så.... det hinner jag inte.
    Update någon?!!!!

Själv har jag haft en super duper härlig semestervecka med god mat, gott vin , härlig sol, underbar pool, trevligt sällskap men framförallt med världens underbaraste barn. Fan vad dom är bäst!

Och ni alla så klart

vad har ni diskuterat sen sist och vad har hänt?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge