• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

Hallå i tråden

Äntligen lugn och ro i casa Snigel - det var meningen att syrran med familj skulle bo här 1-2 dagar, men äldsta tjejen var inte frisk än och nu mådde min svåger dåligt också, så de åkte hemåt nyss. (Puh! Mina systerdöttrar är härliga, men när de är sjuka och gnälliga kan det bli lite för mycket för mina ovana öron. ) Min pappa hade kräkts hela natten och imorse sa maken att han kände sig lite konstig i magen... Vill INTEEEEEEE bli magsjuk nu!!! Känns just nu inte som en bra idé att jag umgåtts med dem ända sen i söndags...

Hej Hattis - kul att höra av dig men attans att det där plusset låter vänta på sig!

PB
    Lycka till på VUL - hoppas du rapporterar in här sen!

Cicci
    Skickar energifyllda kramar, usch vad jobbigt med sjuka barn! Betapred är tyvärr receptbelagt, i alla fall när jag kollade senast. (viskar: inboxa om du inte får tag på någon läkare som kan skriva receptet!)

Koko
    Kul med bokade biljetter! Hoppas bussresan inte blir olidligt tråkig och lång bara. Försöker mana på vädergudarna att fixa lite kyla, vill att det ska finnas fin snö kvar när ni kommer... idag kom det först blötsnö, sen regn!

Vet ni vad? Vi fick brev från Falun idag........ (cliffhanger)

• Ore

Aaahh, har precis upptäckt att tripp trapp originalstolarna också finns i whitewash.... Fast det ser ohyggligt vitt ut på datorn? Måste kollas upp närmare, helt klart!

(Attsingens att maken bett mig spendera mindre pengar, dock... Det känns litet i vår ekonomi att vi under den smällkalla vintern med skyhögt elpris har hållt värme och försökt torka upp vårt halvfärdiga betonghus med värmefläktar, samtidigt som maken startat egen firma och jag blivit mammaledig...)

• snaily

..... och vi har en ESKIMÅÅÅÅÅÅÅ i frysen nu!!
    Tydligen repade den sig så pass att den gick att frysa! Jag älskar att ha fel! Sen återstår ju att se om den går att tina, men ändå! Känns skönt!

Fru E
    Hur går det med bollmagen - minskar det något?

Själv mår jag tusen gånger bättre än efter förra ÄP, då var jag ju sjukskriven en vecka och väldigt inaktiv i typ två veckor efteråt. Nu har jag hunnit åkt skidor både på längden och utför och känner mig precis som vanligt! I alla fall fysiskt.
    Otränade ben dock - trötta och stela efter inte så värst många timmars slalomåkning igår och idag.

MEN - såklart är det alla gånger värt en svullen mage och tråkig vila ett tag om man får ett helt gäng ägg till frysen!

• BrudSommar2006

Vänner, ha, 4 kg, det klämmer du ut på en kvart!!!

AM, jobbigt med irritation från maken, har ingen aning om hur maken här hemma skulle reagera iofs.

Cicci, hihi, så klart du har världens bästa svärmor, du har väl aldrig sagt annat heller!!!

Ore, Astrid är mer som din, definitivt.

Snigeln, jippi för frysis, blä för magsjuka, hoppas ni klarar er.

• fru AM

Snaily! En eskimå! Vad coolt! Kram! Hoppas du slipper magsjuka.

Ore: Triptrap kan finnas på blocket också ... billigare där.

Ang. pappakompisen så har han och min make träffats, en gång för 6 år sedan. Tyvärr gillade de inte varann Helt obegripligt för jag gillar båda (men på olika sätt förstås). De är lite samma typ.

• viktualia

AM ang pappakompisen - åhå... ännu lurigare när de inte gillar varandra. Så länge man är tydlig och ärlig mot alla inblandade så tycker jag att du ska fortsätta umgås med pappakompisen. Men frågan om hur man hanterar sin partners kompisar av motsatt kön är väldigt individuell... så egentligen är det svårt att göra annat än att heja på dig... Själv har jag som sagt satt min make i en sits där han får stå ut med mina mängder killkompisar, han har som tur är total fördragsamhet med detta så det är inget problem. Han höjde dock något på ögonbrynen när en killkompis till mig sov över på golvet i mitt studentrum (Parnassia - minns du det?! När F och du sov hos mig och F stannade en natt till?!?) ... småtrångt på 18 kvm.. men men.. det gick det med...

• _koko_

snaily - Åååh, en eskimå också tjohoo!! Vad glad jag blir!! Skönt att du mår bra också, hoppas det fortsätter så och att ni slipper magsjuka!!! Och det är klart att det vore roligt om ni hade snö kvar, men jag har sett snö den här vintern. Blir det 2 plusgrader och regn duger det också, jag tar sele och paraplyvagn med mig till Lillebror så är vi oberoende av vädret.

AM - Åh nej, sånt där gör mig så trött! Svartsjuka är inte charmigt, säg åt honom att skärpa till sig.
    Fast jag förstår lite mer om de träffats och inte gillar varandra...

Apropå begagnat köpte jag ett POP-skalset (jacka o byxor) på tradera häromdagen. Väldigt billigt men det har nog några år på nacken. Får se hur det ser ut när det kommer om jag kanske lämnar tillbaka nya jackan eller bara använder detta setet som backup.

• fru AM

Vickan: jag har EN killkompis sedan tidigare. Inga problem. Han och min make gillar varann. Den här nya pappakompisen är bästis med min killkompis sedan de var 5 år (och vi har bara träffats ett par gånger genom åren - jag och pappakompisen alltså). JAg tror min man bara är ovan vid att jag har kontakt med andra könet utanför hans "kontroll". JAg har ju inte direkt haft några manliga kollegor tidigare heller. Han får vänja sig! Och jag ska presentera dem för varann igen snart - de kanske har mognat nu (44 och 37 år gamla)

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge