• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

kokisen - härligt med en tur upp till snaily!! Åhhh... du ska få klappa korven, vad avis jag blir!

• viktualia

Koko - bra med utflykt till Snaily!!!

Hattis - välkommen tillbaka och trist att det inte funkar!

Ego - Trollet skrek länge igår men efter ännu en omgång ny blöja och rejält med mat så somnade han. Och sov rätt hyfsat... synd bara att ett av tillfällena när han vaknade i natt tog en timme att rådda... ny blöja, mat och sen konsten att komma till ro... *gäsp*

PB/Koko - ang det där med välling så minns jag att jag ställde den förvirrade frågan om nyttan med välling här i tråden för några månader sedan... Det kändes som att jag hade missat något... fniss.. Numera känner jag mig upplyst... det visar sig när/om Trollet blir lika vällingberoende som hans mamma är latteberoende... (hmm.. borde nog gjort en dubbel espresso som grund för morgonlatten.. *gäsp igen)

• Vännerfan

Koko, Vad trist med ögoninfektion!

Bara en snabb fråga. Var det någon som visste någon annan som gjorde bra foton förutom Crimson? Det tar evigheter (läs: dygn) att ladda ner bilder där för mig, men de säger att det inte är nåt fel på hemsidan och det är inget fel på vårt bredbands hastighet heller. Håller på och blir ett mental case av detta, blir så frustrerad!

Ska till BM nu och sen ett par ärenden. Tittar in igen i eftermiddag. Vem vet, ytterligare en av mina 274 bilder kanske är nerladdad då?

• viktualia

Vännerfan - det där med bilderna beror på HUR bra kvalitet du vill ha. Jag har aldrig försökt ladda upp några mängder till Crimson.. så jag har ingen erfarenhet av det. Har bara laddat max 10 per gång...

Riktigt bra är Odenlab www.odenlab.se/sections/ men jag har inte haft något ont att säga om Fujidirekt heller.. www.fujidirekt.se/

• Oupsie

Hej allihopa,

Skrev ett jäääättelångt inlägg i tisdagskväll och när jag tryckte posta inlägg så försvann allt! Störigt Och dum som jag var så hade jag inte kopierat det någonstans, ibland trycker ctrl c för säkerhets skull innan jag postar. BT är inte alltid så pålitligt .

Får väl köra med många korta inlägg istället kanske? Ska försöka komma på vad det var jag skrev om... hm...

Just det, att lillebror inte verkar vara allergisk mot mjölk, det är ju toppen .

Hattis, vad kul att se dig här . Fast mindre kul att du inte fått plus än, hoppas att det snart kommer.

Postar så länge

• Oupsie

Liten, det var jag som undrade om vad AW-metoden innebar. Tyckte att det lät som en smart idé. Att det äldre syskonet får känna sig lite delaktig.

Vickan, den där liggdelen till vagnen verkar känd i hålan då *fniss* . Hur känns det att vara hemma med Trollet? Tänker på hur du nojjade innan du skulle sluta jobbet, och innan du hoppade på tåget över huvud taget? Du verkar väldigt nöjd när du är här inne och skriver i alla fall.

Tack för era välkomnanden till olika delar av landet . Jag tror inte att jag kommer att få något av jobben. Även här kunde man ha olika sorters utbildning och jag tror inte att min utbildning är den mest optimala i det här fallet. Men man vet ju inte, de kanske vill ha folk med olika bakgrund. Jobben är alltså likadana fast på olika ställen i landet. Tänk vad häftigt att man lär kanna folk lite överallt tack vare den här tråden. Även om det är läskigt att flytta så hade det ju känts lite lättare om man kände någon i närheten av det nya stället .

• Oupsie

En stor bamsekram skickade jag till Mugglan i tisdags också men den kom ju inte fram. Hoppas att det blir ett plus snart. Stor kram.

• Lapinette

Vännerfan - när jag har beställt från Crimson så har det blivit ca 40 bilder åt gången. Har tagit några månader, gått igenom dem och beställt. När jag satt in dem så har jag beställt en ny omgång etc. Tror jag landat runt 30-50 bilder åt gången och då har det inte varit något problem.

• Lapinette

Vänner - jag igen, var osäker på antalet bilder jag beställt åt gången så jag gick in och tittade och det är ca 70 foton och inte 40 (tyckte det verkade lite).

• FruCicci

Hallojsan...

Vi har sjuklingar hemma, Victor har haft falsk krupp i n nätter och även på dagarna, han har gått på dagis, men låter ju hemsk... Skorpan är genomförkyld och hostar lika mycket hon.
    Jag är riktigt trött. Maken har faktiskt varit en pärla och låtit mig sova 1 h på morgonen och tog båda barnen och i natt var Victor dålig med andningen så maken fick ge honom Betapred och sitta hos honom till han blev lugnare o somnade...
    Man saknar att ha sin egen mamma som avlastning mellan varven kan jag säga!

Vill bara ljubla lite för PB, snaily och EA och nenne...

Jag smygläser men hinner inte kommentera så mycket.

Vänner, försökte ringa dig i går, men det var upptaget Du verkar fördriva tiden bra

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge