• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

För 20 år sedan vägde jag nästan 10 mindre än vad jag gör nu ... vilket läkarna sa åt mig var hälsofarligt. AM försvinn inte?!

• Lapinette

AM - ja, lite hemligheter måste man ju ha. Vi vet annars ALLT om dig!

Ore - ett litet samtal från väninna med bebis uppskattdes otroligt mycket av mig så där på söndags eftermiddagen. Ska berätta det för henne ikväll! Och observera hon har ringt mig ... jag har inte alls varit lika duktig.

• Ore

Jag har ju inte sett dig IRL AM, men utifrån bilder så undrar jag också vart du har de kilona?

Men men, jag om någon vet att man känner sin egen kropp bäst... Min önskevikt är 3 kg under min normalvikt, men det verkar vara så tråkigt matmässigt att nå dit och sedan behålla det, så kommer det inte av sig själv så får det vara har jag insett... LCHF skulle inte funka för mig heller, tror jag inte. Provade GI och tog tvärslut i energi under några träningspass. Så jag är säker på att min kropp behöver kolhydrater för att orka med långa löppass.

• passionsblomman

Ja, några spärrar får man ju ha...

Jag ska försöka skaffa mig ett BMI som inte är farligt åt det övre hållet, men så smal som jag var för 13 år sedan ska jag låta bli att bli, för då var jag snubblande nära undervikt ett tag och DET är inte ett dugg bättre än övervikt. Tyvärr har jag sisådär 25 kg att spela med innan jag behöver vara orolig åt det nedre hållet. Åt det övre är det redan illa.

fru AM skrev 2010-03-17 16:40:06 följande:
    Jag pratar gärna om min ålder och om min längd men vid min vikt tar det stopp När jag nått min målvikt så ska jag berätta!
  • Lapinette

Ore - det låter ungefär som min önskevikt (2-3 kg ned). Ja man behöver kolhydrater om man tränar men jag lyckades hoppa omkring likt förbenat de två veckor jag har testat men att köra så en längre tid + hård träning är inte att rekommendera.

• viktualia

tjoohooo

här har det varit full rulle med inbokat besök av en kompis med en 7 månaders son. Precis när vi skulle äta efterrätten kom makens kollega (som lånat ut mjukliften) med sin son på 1,5 inramlandes! Himla skoj!! Plötsligt gick dagen supersnabbt!!

• Telis

Hörre ni, kära skräcködlekollegor, att väga så mycket som man mår bra av är ju en sak men snälla, jämför inte med vad vågen stod på för tjugo år sen. Det är inte meningen att man ska väga lika mycket när man är nästan medelålders som man gjorde som tonåring. Släpp sargen och njut av era kroppar, ni är ju skitsnygga allihopa. I synnerhet för att vara skräcködlor.

• Lapinette

Härligt Vickan!

Själv ska jag snart dra iväg och möta upp kompis så ni får ha en skön kväll här på tråden. Tack för allt snack under dagen!

• Lapinette

Telis - det har jag släppt för läääänge sen och är absolut inte något mål då jag på tok för smal (inget fastnade för jag åt som en häst) men skulle gärna vilja väga som jag gjorde för 4 år sedan .

• Lapinette

4 år är väl ok?! Innan bröllopet.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge