• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Det går bra, tack! Man blir ju sporrad att fortsätta när man ser resultat. Idag kunde jag knäppa ett par byxor till! Och jag ser resultat i spegeln med mitt kritiska öga ...

Ikväll blir det kyckling + fetaostsallad till middag (barbarerna får apelsin- o senapsstekt potatis till). Det enda jag egentligen saknar är frukten. Jag är egentligen en riktig fruktis. När jag gått ner 6 kilo till ungefär så ska jag börja äta lite kolhydrater igen - fullkorn och sånt och lite frukt.

Lapinette skrev 2010-03-17 16:28:32 följande:
    AM - hur går det kolhydratintaget. Jag kan rekommendera pump + en omelett till middag ...då sjönk vågen rejält . Fast ikväll ska jag ta igen det med en stor omgång pasta Frutti di mare och sen tror jag det blir chokladnågonting med körsbär ...mmmmm!!!
  • Lapinette

Vad skönt att jag inte missar någon TD!!!

• Lapinette

AM - 6 kilo till??!!! Förstår inte vart du ska ta dem ifrån? Själv åt jag en halv kyckling med avokado och tomat till lunch men som sagt jag har inte hållt så stenhårt eftersom jag vet att jag kommer att äta massor med sötslisk både i Österrike och sen i påsk (Frankrike). Hade tänkt att köra två veckor seriöst efter det.

• Fru E

Lappis-vet inte alls vad för TD du mumlar om *visslar*

Hejja AM

• passionsblomman

6 kg ytterligare? är du galen AM, det kan ju inte bli snyggt! Vad tusan väger du egentligen till din avsevärda längd?

• fru AM

När storsonen var ett år så vägde jag 15 kilo mindre än jag gör nu. Jag säger inte att det var snyggt eller önskvärt - men så var det. 6 kilo till torde finnas utspritt över hela kroppen, och lite till på lilla maggen.

Lapinette skrev 2010-03-17 16:35:08 följande:
    AM - 6 kilo till??!!! Förstår inte vart du ska ta dem ifrån? Själv åt jag en halv kyckling med avokado och tomat till lunch men som sagt jag har inte hållt så stenhårt eftersom jag vet att jag kommer att äta massor med sötslisk både i Österrike och sen i påsk (Frankrike). Hade tänkt att köra två veckor seriöst efter det.
  • Lapinette

Och AM hur mycket har du gått ned hittills ... och hur länge har du hållt på?

• Ore

Det där med att ringa sina väninnor brister jag litet i... Har fått använda trista massmail, FB-uppdateringar (vilket jag inte är särskilt duktig på) och något enstaka telefonsamtal.

Fast det är rätt tidsmässigt praktiskt om man inte får tag på personen i fråga, då kan man ringa nästa men har ändå hört av sig

Idag har jag varit en sväng till stan och köpt litet mer kläder till lillkillen, (allt i stl 62 är på väg att rensas ut, och med projekt "börja äta" igångstartat så inser jag att det finns ett stort klädbehov). Köpte också litet vaxduksliknande tyg och skumgummi, här ska sys dyna till Antilop-stolen! www.burdastyle.com/patterns/ikea-antilop-highchair-cushion

• fru AM

Jag pratar gärna om min ålder och om min längd men vid min vikt tar det stopp När jag nått min målvikt så ska jag berätta!

passionsblomman skrev 2010-03-17 16:37:35 följande:
    6 kg ytterligare? är du galen AM, det kan ju inte bli snyggt! Vad tusan väger du egentligen till din avsevärda längd?
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge