• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Lappis-jag har bara läst än så länge, får redan allt stöd jag behöver hos er
    Men lite intressant att följa en tråd som handlar om den klinik som vi är på, en som var på återföring ungefär samtidigt som oss.

• passionsblomman

Jag har aldrig läst på FL, mer än när Nenne länkade till en där Kosse och Bajsa-tråden och andra sådana länkexempel.

• Lapinette

Jag är registrerad på FL och har hängt på 2-3 trådar. En där vi var flera som gjorde inseminationer på SH som sen gick vidare till IVF. Alla har förr eller senare lyckats där utom jag och en tjej till. Hon ruvar just nu för typ sjunde gången. Sedan hängde jag på en tråd gällande akupunktur och så har jag läst och skrivit lite om adoption.

Nu lunchtime!

• passionsblomman

Lappis, SJU ivf:er!

Fy faan!

Förresten har min syrras nära vän också gjort 7, som alla gick åt helsefyr och då fick hon nog. Det är hemskt!

• BrudSommar2006

Själv inbillar jag mig att jag skulle ha svårt att sätta gränsen vid ett visst antal ivf:er om jag nu inte mådde riktigt dåligt av dem förstås. Eller att ekonomin inte tålde mer. Svårt.

Telis, vilken magisk dag!

Vänner, betyder det här att du får vänta en hel vecka till nästa onsdag om det inte blir idag?!

• Lapinette

BS - visst är det svårt att sätta gräns och alla har ju olika förutsättningar att fortsätta (ekonomiskt, äggkvalitet, förståndsmässigt). Jag sa redan från början att jag skulle göra 3 och sen stopp.

• passionsblomman

Jaha. Mitt blodprov hade inte kommit fram till Linné idag, så följande gäller:

*De ringer mig imorgon vid lunch. Då får jag veta mer. Tills dess, samma dos Puregon.

*Jag får åka på nytt VUL imorgon eftermiddag, så det inte missas (de jobbar nämligen inte på fredagar på det stället)

*Jag har nyss pratat med sonens fröken på förra skolan, hon blev sprudlande glad att han skulle komma och hälsade honom "så HIMLA varmt välkommen!"

• passionsblomman

Jag frågade förresten om det där med tiderna och sprutorna igår. Det var visst väldigt noga och skulle inte diffa på mer än en kvart åt endera hållet!

Och när det gäller procenten (Helge) så sa hon på Linné nu att vi kommer att få en individuell bedömning helt utifrån våra egna förutsättningar när vi väl plockat äggen och hela kilivitten. (som jag trodde)

Antal ivf:er för vår del begränsas rätt starkt av både ekonomi, ålder och sinnesro kan jag stilla konstatera.

• Lapinette

passionsblomman - jag hade också för mig att spurtorna skulle tas när de skulle tas ... som sagt, någon enstaka gång har jag varit lite sen, typ 20 minuter... mer nonchalant utmed tiden och antalet IVF.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge