• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Nu har jag passerat min vanliga sänggångstid så puss och god natt på er!

• porchez

god natt på er!

Själv håller jag mig vaken till min nya favorit serie, Cougar Town!

• Vännerfan

8 blåsor och ev. fler bakom var väl bra, PB!? Ytterligare ett steg avklarat. Hoppas att resten av resan också ska gå bra nu!!

God natt kära trådisar!

Lite orolig/spänd är jag då det är onsdag imorgon... Detta med att den "ska/borde" komma en onsdag är så inpräntat i alla släktingar och på dagis (släktingarna har berättat för dem också), så det blir omöjligt att igonorera det. Maken var t.ex. i onsdags han skulle dit... Så psyko.

• Vännerfan

Ehhh, en halv mening försvann??? Maken var t.ex. på tjänsteresa i torsdags. Jag hade inte tillåtit det om det varit i onsdags han skulle dit. Så skulle det stå.

• viktualia

Vänner . oj.. jag förklarade att maken hade reseförbud låååångt innan bf...från nyår och framåt typ... hihihi

• snaily

Vänner
    Oj, det är något magiskt med just onsdagar alltså! Spännande att se om du rapporterar in imorgon.

Liten
    Grynet kanske snart får byta namn till Störst då!

PB
    Tyckte det lät som ett helt ok resultat från ditt VUL - på mina senaste två såg det ju rätt uselt ut men de fick ändå ut 6 ägg, dessutom kan det hinna hända grejer till på torsdag! Håller blygdisarna!

Tack för alla hejarop!

Äntligen hemma efter en lång dag, först i Falun och sen åkte vi direkt till semestrande familjen. Där var det idel sjuka och gnälliga ungar, sa till maken att det är för sent att ångra Yngelinsättningen. Fick slappa en stund i deras fisljumma bastu, dock under stora protester från min syster och mor - är det verkligen så farligt att basta som gravid? Nu är ju jag inte gravid så jag försökte bestämt hävda att det inte kan spela någon som helst roll för utfallet av den här IVFen... Särskilt inte som temperaturen knappt nådde 40 grader därinne!

Just det, om ni inte redan kollat själva eller funderat färdigt, så finns det lite vettig info här om det där med långtidsodling: www.ivfsverige.se/sida.asp%E5ngtidsodling&niva=9

• passionsblomman

Porchez, snygg tjej som har fint hemma hos sig!

AM, vad skönt med kilona! Vilket supersnabbt resultat!

Snigel, jag vet inte hur farligt det är men jag har iaf hört att man inte ska basta/bubbelbada som gravid. Men mn hör ju så mycket å andra sidan...

September, sonen beställde syskon för flera år sedan "för nu tycker jag det är dags att jag får bli en storebror" som han då sa. Redan då fick jag förklarra att det tycker vi också vore roligt men att det där kan man inte riktigt bestämma över, utan man får hoppas att det kan bli en bebis.
    Och senare när inseminarierna startade så fick han veta att mammor och pappor ibland kan behöva träffa en doktor som kan hjälpa till så att man kanske lättare kan få en bebis. Att det kan behövas medeciner och blodprov och sådant för att hålla reda på alla finurligheter i kroppen.
    Allt detta har han noterat och accepterat utan några krusiduller. Sist var han med till Kalmar och väntade i väntrummet med sitt Nintendo. Han undrade då vad de egentligen gjorde och hur allt gick. Där har jag bara stoppat med att
    "Det finns mycket krångligheter som man kan få veta av en doktor och en del saker räcker om jag vet själv,det är inget du som barn behöver grunna över. Jag mår bra och det är inga farliga saker eller så. Nu går vi och käkar Sushi.."

Vi pratar bara om försöken i termerna av att "du får gå hem från träningen själv, för jag sa ta min spruta då" eller "imorgon ska vi till doktorn igen" och nu tycker han ju att det ska bli kanonkul att åka till de gamla hemtrakterna och då blir ju det fokyús, inte doktorn. Precis som jag vill ha det.

• BrudSommar2006

Tidig morgon här som vanligt.

PB, det låter ju lovande i alla fall!

• Vännerfan

Jaha, då var det dags att åka in till förlossningen då!

Nej förlåt, jag skojar bara! Inget nytt under solen än! Men det är ju mycket onsdag kvar än... (Snaily, svärmors båda barn samt alla 4 barnbarnen inklusive jag och ingifte svårgern är född på onsdagar, 8 av 8 alltså, det är det som är det "magiska".)

Hoppas ni får en bra dag allihop! Nu ska vi fixa frukost och sen ta oss till dagis. Känns lite fånigt att ta bilen varje dag när det bara är ca 500 meter att gå, men inte mycket att göra åt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge