• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Lappis, ja det blir nog lätt så gissar jag.
    När jag höll på med inseminarierna höll jag helt på att glömma den där Ovitrellsprutan ena gången.
    Nu har jag luren på larm fem minuter INNAN den ska tas, så jag hinner ladda manicken och sådär i lugn och ro.

• Lapinette

Åker till Österrike på fredag morgon för att hälsa på kompisar och åka utför. När vi väl är tillbaka så ska jag nog börja titta närmare och boka boende för sommarens resa .

• Lapinette

Japp, så skrev jag i fel tråd! Skulle ha varit i restråden istället.

• Lapinette

Har ju redan tjatat om det så jag tänkte att ni skulle få slippa höra det igen. Samt att det var lite snack om sommarresa och boka boende som jag ska ta tag i om ett par veckor .

• Fru E

Blommis-maken var enormt viktig med tiden för sprutorna och sade till mig på skarpen att nu är det dags att hämta en spritad bomullstuss

• Fru E

Blommis igen-även om man får en procent så hjälper det inte en så mycket egentligen eftersom man inte vet vad resultatet blir. Men det är ändå skönt på något sätt att vet den där "chansen"

• Fru E

Lappis-innan jag glömmer det så önskar jag en trevlig resa redan nu

• Fru E

En annan fråga, vi har ju sagt ja till att brodern med familj kommer ner under påsken för att hälsa på men nu ville svägerskan verkligen försäkra sig om att de fick komma (de vet vad vi gör) och jag hade tänkt svara ja.
    Är det "dumt" att boka in dem om vi inte får som vi vill

• Lapinette

Fru E - är det då du har TD? Vilket som så är det alltid skönt med distraktion och är det några som känner till vad ni går igenom och som du känner att du kan "bara vara" tillsammans med så skulle jag bara tycka att det är positivt. Själv har jag haft svärmor hos oss vid två tillfällen när jag ruvat och jag har försökt att hålla masken ... inte lätt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge