• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Fördelen med att jobba hemma nu är att jag slipper ha bh på mig *ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh* för attans vad gelehallonen gör ont

• passionsblomman

Lappis, ja PSYKBRYTARDAGAR!!!!

Ifjol ville min sambo att vi skulle åka till hans bror ute i Roslagen på Midsommar. Det är en jättefin familj, men med deras tre barn, deras vänners tre barn varav en nyfödd och så inta alltid världens smidigaste frågor och kommentarer från svåger och svägerska kände jag att jtesta minus kunde jag göra hemma. Vi hade ju inseminerat då. Mycket riktigt testade jag verkligen minus också.

Jag är mycket glad att vi var hemma. Det visade sig ju dessutom bli vårt sista midsommafrirande i vår lilla stuga och med alla grannarna nere på ängen och vid sjön. Och jag hade bestämt att jag skulle ha en rolig midsommar och ha det bra med den familj jag har, och det hade vi. Vi hade trekamp och allt vad vi gjorde.

• Lapinette

Men Fru E ... nu tycker jag det osar plusvarning!!!

• Lapinette

pb - efter vår första insemination och brunspår i byxan så brakade min helvetsmens igång på självast Midsommarafton (snart 3 år sedan). Mådde skit ...

• passionsblomman
    Ja fyyyyyy fan och helvetes skit!
    Lapinette skrev 2010-03-17 15:34:21 följande:
    pb - efter vår första insemination och brunspår i byxan så brakade min helvetsmens igång på självast Midsommarafton (snart 3 år sedan). Mådde skit ...
  • passionsblomman

EA, tuttont? Va!!! *blir så nervös att jag håller för ögonen*

Jag är arbetslös, då kan man ha tuttarna utan BH under fleecen bäst ma vill härhemma.

• Lapinette

Mår så jäkla mycket bättre nu än då ... alla förhoppningar varje månad och sedan kom ändå skiten. Nu har jag inga förhoppningar längre.

• Fru E

Lappis,PB-*raderar era inlägg ovan* naj det har jag haft sedan innan ÄP så det borde vara alla hormoner plus vaggisar.........är rätt övertygad om att spottingsen kommer i början av nästa vecka

PB-hemma har jag aldrig bh såvida vi inte ska få besök eller så

• Fru E

Än så länge är jag bara på RD6 så tror inte på symtom

• Lapinette

Fru E - min bh åker också av så snabbt jag har kommit hem. Ja, skorna åker av först sen går jag in och drar av bh'n och sätter på mig myskläder.

Jag har alltid lite värk och fastare bröst innan tant men ofta så mjuknar de upp precis den dagen hon kommer. I början (när vi började försöka) så trodde jag självfallet att jag var gravid varje månad det kändes så där.

Fru E - att du inte känner något behöver inte betyda ett dugg! En tjej på FL kände massor och vi drog slutsatsen att hon var gravid ... hon testade minus medan en annan som gick parallellt med henne (IVF båda två) inte kände ett dugg och hon plussade.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge