• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

HAHAHA! Det var ungefär det jag ville ha sagt.

Telis skrev 2010-03-17 17:03:18 följande:
    Hörre ni, kära skräcködlekollegor, att väga så mycket som man mår bra av är ju en sak men snälla, jämför inte med vad vågen stod på för tjugo år sen. Det är inte meningen att man ska väga lika mycket när man är nästan medelålders som man gjorde som tonåring. Släpp sargen och njut av era kroppar, ni är ju skitsnygga allihopa. I synnerhet för att vara skräcködlor.
  • Telis

Fast på tal om kilon så fick vi på BVC idag reda på att Televinkens viktkurva dippat. Jag som tycker att han är så rund och go.

• passionsblomman

Tack själv för sällskapet Lappis!

Ååååh vad det drar eller vad jag ska säga, i äggstockarna!
    Jag skulle vilja kunna klia därinne eller nå´t!

• Telis

Lappis, hmm, ja okej då, fyra år kan väl vara okej.

• Lapinette

Telis - tack! Det är mest att jag vill komma i de fd favoritjeansen till sommaren.

bs - svårt att klia där men bra att det känns!

Ciao,

• Ore

Telis: Trist med dipp... Hade de något förslag på att ni skulle göra något annorlunda? Det går ju inte att trycka i barnet mat, direkt...

Vet förresten att en kusin till lillkillen hade en inte alls så brant kurva för viktuppgång som det "borde" vara, barnet ville helt enkelt inte äta. Kan inte påstå att det vid dryga två års ålder är någon storätare nu heller, men barnet verkar må bra i alla fall

• passionsblomman

Eller PB...

Ha det så himla trevligt nu ikväll!

Lapinette skrev 2010-03-17 17:14:07 följande:
    Telis - tack! Det är mest att jag vill komma i de fd favoritjeansen till sommaren. bs - svårt att klia där men bra att det känns! Ciao,
  • Telis

Ore, jo det var faktiskt det rådet vi fick, att försöka få i honom mer mat. Vi ger ju bara på flaska så vi får väl göra större portioner och se till att han aldrig tömmer flaskan helt. Nu gör vi 120 ml och äter han upp det och verkar nöjd så brukar vi inte ge mer. (Om han fortfarande verkar hungrig så får han förstås mer.)

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge