• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Oupsie

PB, det låter ju lovande med flera ägg . Var det idag som ni åker uppåt? Har nog missat när ni har ÄP.

Bra sagt av din sambo angående ansökningar förresten. Vi har matats med sådana historier under vår utbildning. Om hur de mest prestigefyllda arbetsplatserna får så många ansökningar så att det första rekryterarna gör är att slänga hälften av ansökningarna i papperskorgen innan de börjar titta på de andra. Alternativt delar upp ansökningarna efter vilket universitet de sökande gått på och tar ut ansökningarna från de universitet som "duger" och därefter slänger de hälften av de ansökningarna utan att titta på dem. Charmigt...

• viktualia
    Oupsie skrev 2010-03-18 10:17:52 följande:
    Vickan, den där liggdelen till vagnen verkar känd i hålan då *fniss* . Hur känns det att vara hemma med Trollet? Tänker på hur du nojjade innan du skulle sluta jobbet, och innan du hoppade på tåget över huvud taget? Du verkar väldigt nöjd när du är här inne och skriver i alla fall.
    Eftersom Trollet sover ungefär 70% av tiden så har jag TRÅKIGT!!! Min lappsjuka börjar dock minska så sakteliga. För visst saknar jag jobbet och mina arbetsuppgifter (kan erkänna att jag smyger runt på utvalda webbplatser och fuskspanar lite på saker som hade kunnat vara mina arbetsuppgifter). Men värst är trots allt det sociala livet... maaaaj gaaaad... Jag känner ju inte många här i hålan och vår föräldrargrupp drar inte igång förrän sista paret har fått barn (och deras bf var igår... kom IGEEEEEEEN säger jag... fniss).

Jag har dock tagit tag i den här frågan så gott det går. Har träffat och ska träffa vänner/kollegor som är föräldrarlediga här i hålan och i min jobbstad. Så jag jobbar på det...

Men än så länge har jag faktiskt tråkigare än vad jag trodde att jag skulle ha... hm....
  • Oupsie

Cicci, det låter jobbigt. Hoppas att de kryar på sig snabbt.

Ja just det, grattis till vinkande prick i magen Nenne. Och alla tummar hålls här för Fru E, Snaily och PB. Det stod också i mitt inlägg som försvann... inte alls irriterad .

• Parnassia

God morgon allihopa!

Jag tänkte på Cicci och Liten igår innan jag somnade. Hur är det med er? Har inte hört nåt på länge, eller?

Vänner - jo, det är svårt att gå, iaf med ordentliga steg och lite fart, men jag har inte ont om jag tar det lugnt, det har ju du! Så det är nog mer synd om dig!

• Lapinette

Stor kram till Cicci. Vad jobbigt med sjuka barn och Victors krupp.

• FruCicci

Lappis, tack för kramen....
    Det är inte så jobbigt, det som är jobbigt är att man inte får sova så mycket när de inte mår bra, och så att SKorpan gnäller. Victor är tapper, en kanonkille
    Mina barn sover ju inte så bra som utgångsläge, men nu vaknar Skorpan varje timme hela natten. Då vill hon dessutom amma, så jag är lite trött.... hon suger ut mig

• Parnassia

Nu ser jag att både Cicci och Liten gjort varsitt inlägg.
    Ta hand om er!

Vänner - jag har tagit bilder från Fuji de senaste gångerna och det har funkat bra, man kan iaf ladda upp flera bilder på en gång, en hel mapp tex. SMidigt!

• Oupsie

Vickan, ok, trist att du har tråkigt. Men förstår dig lite, jag har också ett ganska stort behov av att träffa människor. Om jag får jobb i ditt län så kan vi ju luncha .

• BrudSommar2006

icci, nej, inte den falska kruppen som visar sig igen, vad jobbigt för stackars Victor! Kommer den så fort han blir förkyld? Har ni medicin sedan tidigare hemma?

Astrid är lite snuvig, hoppas att det inte blir något med det.

• Telis
    viktualia skrev 2010-03-18 10:28:43 följande:
    Men än så länge har jag faktiskt tråkigare än vad jag trodde att jag skulle ha... hm....
    Hahaha, är det möjligt?!

Cicci, jag lider med dig! Och med dom stackars barnen som är sjuka. Fina, fina Victor som är så tapper, det låter ju hemskt med falsk krupp.

Oupsie, meh, har du inte sökt något jobb i Stockholm? Här är vi ju massor med trådisar som vill luncha och bruncha!

Hattis, vad tråkigt att det inte blivit något plus än men roligt att se dig igen !
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge