• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Ooops - jag som tyckte flera stycken var snygga ... De måste vara kolhydratbristen ...

passionsblomman skrev 2010-03-17 18:26:35 följande:
    Kolla de här brudarna och deras klänningar....hetaste trenden just nu. Kolla tex hon Audrey O´nbrey eller vad hon hette. www.posh24.se/stiltips/stiltips_ta_pa_dig_en_...Apropå att backa till en annan ålder.
  • fru AM

Ore skrev 2010-03-17 16:49:12 följande:

Jag har ju inte sett dig IRL AM, men utifrån bilder så undrar jag också vart du har de kilona? Men men, jag om någon vet att man känner sin egen kropp bäst... Min önskevikt är 3 kg under min normalvikt, men det verkar vara så tråkigt matmässigt att nå dit och sedan behålla det, så kommer det inte av sig själv så får det vara har jag insett... LCHF skulle inte funka för mig heller, tror jag inte. Provade GI och tog tvärslut i energi under några träningspass. Så jag är säker på att min kropp behöver kolhydrater för att orka med långa löppass.
    Grejen med LCHF-dieten (om man är relativt renlärig) är ju att man ska proppa i sig fett men inga kolhydrater. Fettet ger energi och kroppen bränner tydligen gärna fettet såvida det inte finns några kolhydrater att leka med ... Äter man både och så bränns kolhydraterna och fettet lagras. Enkelt förklarat. Om jag har förstått det hela rätt, alltså.

Telis: jag vill VERKLIGEN inte väga så lite som jag gjorde för 11 år sedan! Det var fult, jag var svag som en ålderstigen sparv och jag fick blåmärken så fort någon ens pratade med mig. Min perfekta kropp hade jag för sisådär 5-6 år sedan (fast det är ju två barn sedan så jag får se vad jag kan lyckas återskapa)

Telis igen: Viktdipp för lilla älsklingen!? Men varför då? Kräks han så mycket nu? Fick du några tips, råd, ordinationer?
  • BrudSommar2006

Telis, vad jobbigt, Astrid vägde ju mycket för sin längd innan hon blev sjuk, sedan dippade hon lite och nu vet jag inte, ska väga igen efter helgen så får vi se. Fast jag kan inte tänka mig att det är någon fara för hon känns väldigt knubbig. Trots fyra bajsblöjor på raken nu i eftermiddag. Nu gjorde hon väl av med en del energi på att illvråla i en timme men nu har hon somnat av utmattning i babybjörnselen, får se vilket humör hon är på när hon vaknar...

Vi har haft en Elias med mamma och lillebror som är tre dagar yngre än Astrid här på besök i eftermiddag, vi träffades vid hämtningen och bestämde att vi skulle fika, sedan slocknade Iris vid fem och nu vid sju var det krig för att få liv i henne. Undrar när det blir läggdags nu då... Gissar att klockan åtta är uteslutet.

• passionsblomman

Inte hon O´breys väl?

fru AM skrev 2010-03-17 19:10:13 följande:

Ooops - jag som tyckte flera stycken var snygga ... De måste vara kolhydratbristen ...
  • Telis

AM, jag vet verkligen inte hur det kan komma sig! Jag tycker att han äter bra och han kräks visserligen efter nästan varje måltid men inga större mängder. Visst, han har ätit lite sämre dom senaste två-tre dagarna men det borde inte påverka så mycket, det är ju ändå två veckor sen vi vägde sist.

• passionsblomman

Telis, kurvorna är inte Den Heliga Skrift och BM är inte Den Allsmäktige heller. Om han äter och ser ut att må bra så tycker jag inte du ska oroa dig för mycket.

Min son har på senare år legat över sin kurva så att skolsköterskan sa att ska man gå efter den är han överviktig. Jag började asgarva, för är det någon som inte är överviktig så är det min idrottande son. Däremot är han stark som en liten oxe och har alltid varit väldigt stabil och liksom kompakt/satt. Folk med små fjun till ungar har gett ifrån sig ett "HUPPMMMMF" när de frösökt lyfta honom och han vägt mer än de trott.
    Sköterskan sa lite argt att "ja de här kurvorna får man ibland verkligen ta med en nypa salt för de STÄMMER bara inte. STRUNTA i dem om allt annat verkar bra"

Min syrras BM höll på att tjata ihjäl henne om hennes tredje barn som låg under kurvorna, men som åt och växte och mådde bra. Hon har senare fåttall önsärd bekräftelse på att det inte går att följa det där slaviskt.

Bara som en liten tröst alltså.

• viktualia

här har vi just, ännu en gång, konstaterat att Trollet slutar skrika om han får vara hos sin pappa.. jag luktar för mycket mjölk.. ... inte så svårbegripligt.. men kanske lite opraktiskt om det fortsätter att vara så..

• MuffinsTönt

Vinkar lite smått.
    Ha läst några sidor bak och ser att ni diskuterar vikt och BMI. Jag tycker inte alls att nån av dem är tillförlitliga. Jag har gått upp flera cm i omfång och därmed se tjockare. Däremot så säger vågen att jag har gått upp max 2 kg. Nä, jag är ganska stabil på vågen, däremot är jag lite känslig för måttbandet.

Jag mår som bäst när jag tränar 3 ggr i veckan fastän det inte ger nåt resultat på vågen. Summan är väl att skit vad vågen säger utan lyssna på kroppen istället.

Har snappat upp att Piff och Puff har besvär med maten igen. Även Telis guldklump har haft problem. *kjam*

Själv har jag varit på Boplatsens öppet hus och blivit lite frälst i HSBs bopoängsystem.

• MuffinsTönt

Vickan
    Så Trollet skriker för han vill ha mat, trots han är mätt?

• MuffinsTönt
    passionsblomman skrev 2010-03-17 18:26:35 följande:
    Kolla de här brudarna och deras klänningar....hetaste trenden just nu. Kolla tex hon Audrey O´nbrey eller vad hon hette. www.posh24.se/stiltips/stiltips_ta_pa_dig_en_...Apropå att backa till en annan ålder.
    Jordan ser normal ut för en gångskull.
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge