• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia
    MuffinsTönt skrev 2010-03-17 20:44:14 följande:
    VickanSå Trollet skriker för han vill ha mat, trots han är mätt?
    japp.
  • Telis

Tack, PB! Jag vet att man inte borde lägga så stor vikt vid dom där kurvorna men man blir ju lite orolig när han gått upp så lite dom senaste två veckorna och undrar vad det beror på. Jag hoppas att det bara var en tillfällig dipp och att det vänder igen snart.

• passionsblomman

Nu skulle jag vilja ha en liten kvällsrapport av Vänner ifall det inte är för mycket besvär...

Vickan, vad kul med en massa besök och vagn så u kommer ut! Du strålar liksom förnöjsamhet rätt över nätet ba´!

Tinga, vilket FÖRBASKAT skit med matbacknngen för pojkarna! Det lät ju så positivt nyss. Jag förstår verkligen att det måste vara helt knäckande när det först går bra och sedan sämre igen!
    Vad är "knapp" förresten?

• MuffinsTönt
    viktualia skrev 2010-03-17 20:49:20 följande:
    japp.
    Ah, det har jag inte hört talas om. Men då är det kanske just brösten och närheten han vill ha i första hand. Vid eftertanke så ammade min moster sin dotter tills hon var 2 år. Den sista halvåret var ammningen mest närhet än mat. Kanske inte så konstig fenomen trots allt.
  • viktualia

PB - japp jag strålar.. ända till sonen stortjuter... hm.. men men.. han blir ju lugn och trygg hos sin pappa så det är det ju lugnt.

Och Muffins - även vi vuxna kan ju sukta efter mer mat även om vi är mätta *fnissar*

• passionsblomman

Telis, nä, och ibland behöver man påminna sig om saker och ting.
    Som när jag hade följt tusen råd och knep för att "få min son att ta vällingflaskan" och jag en vacker dag kom på att "vad håller jag på med? Min son vill INTE ha välling. Han ammas och får massor massor massor av mjölk OCH han äter sina smakportioner (och senare vanlig mat) Det är inte lag på att alla ungar ska dra i sig en flarra Sempers vaje morgon och kväll, även om de flesta föräldrar verkar älska lugnet som sänker sig då klimpen får sin lugnande blandning"

Jag fattar inte varför jag inte kom på det på en gång.

Vi är ibland otroligt snäva och fyrkantiga i hur ramen sätts för vad barn ska göra/äta/sova och allt vad det är.
    Precis som hur länge "man" ska amma, hur en bra förlossning är, när man ska börja på dagis, hur sovrutinerna ska se ut, hur länge man ska vara föräldraledig var, hur många barn man ska ha... and it goes on and on.

• passionsblomman

Vickan, ja, stråla och stortjut är två ord jag tycker passar dåligt ihop allmänt sett.

Har du bundit fast honom i svansen nu ? Oajajajajaj BUFF

• MuffinsTönt

Vickan
    Hahaha, det är sant! Jag är en sån tillexempel.

• viktualia

PB- japp han är fastbunden... fniss fniss... mer seriöst är nog att han är övertrött för att han har varit vaken för mycket idag, för mycket skoj på för liten tid...

... dags att gå och lägga både honom, pappan och mig... och hoppas att vi alla får ro att sova..

godnatt hälsar vi i gaphalsarnas rike!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge