• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt

Gonatt Vickan! Hoppas ni alla tre får en bra natt.

• Hattis

Under över alla under, vår dator har fått för sig att skramla igång något så när! Jag kan erkänna att jag inte har försökt logga in heller på ett tag och tiden sedan efter jul kan väl sammanfattas med att glada gubbar har visat sig varje månad och att jag letat symptom som en galning och att det inte har fungerat

Jag har på långt när inte lyckats läsa ikapp sedan jag lämnade den förra tråden men uppmärksammat att muffinstigrarna kommit hit, kul! Och gisses vad det har hänt grejer, lånar Nennes blygdklämma eftersom hon är i Åre och använder den för fullt för EA. Och Snaily och PB förstås! Grattis till Liten och spännande nu Vänner och Parnassia Astrids ankomst hann jag gratta till när jag lyckades titta in här en snabbis och gör det gärna igen Jag gissar ändå att det är en hel del som jag har missat.

Såg också att September har plussat, grattis! Även en tröst för mig och kanske för Muggles att det går att få ngt att fastna även efter MA. Får jag fråga om din cykel också var längre än vanligt och om den i så fall återgick något så när till det normala före plusset? Bah, Muggles det måste ju funka för oss också. Men den här månaden orkade jag inte hålla på med stickor. Det spelar ju ingen roll om det ändå inte funkar med skumpa varannan dag före, under och efter de glada gubbarna :o( Sist blev jag nästan ledsen av att se dem, de behöver ju inte se så glada ut om det inte betyder något i alla fall. Bim nästa vecka. Igen. Kram på er nya som gamla och er som minns mig och er som inte gör det

Var är Kängu, Oupsie och Cicci förresten

• Liten med Mindre

Nattpasset tar vid. väntar på att kompisen ska bli sömnigare...

Tinga - skönt att experterna tar er på allvar. Hoppas de får några bra idéer.

Telis - om maten i flaskan ofta tar slut skulle jag pröva större portioner så att det blir lite kvar. För säkerhets skull...

• BrudSommar2006

Hej Hattis! Jag tycker att det verkar vara bättre med den där gamla hederliga böjen än en glad gubbe som man bara retar sig på efter ett tag. Kängu, Oupsie och Cicci är väl här någonstans tror jag.

Liten, usch de där nattpassen slipper man ju gärna.

• Vännerfan

God morgon!

Förlåt PB, för att det inte kom någon mer rapport igår. Jag kunde inte gå in här då jag (förgäves) höll på och försökte ladda upp en massa bilder på Crimsons hemsida. Men det måste vara nåt fel på den sidan för det gick inte alls.

PB, Ni ska ju bara göra en ivf. Men ingår även FET i den ifall ni får några till frysen?

Tinga, så trist med bakslag! Hur segt som helst. Hoppas ni får bra hjälp snart. Jag hade blivit tokig på allvar för länge sen.

Liten, jag är så nyfiken på hur allt går för er. Sover Grynet mest? Funkar det att använda standardmodellen redan nu?

Parnassia, Hjälp, du verkar ha ännu svårare att gå än jag! Din stackare!

BS, Japp, nu är det nästa onsdag det siktas på. Den dagen som jag trott mest på hela tiden egentligen, tills folk började tycka att min mage såg så väldigt färdig ut.

Idag ska jag till BM. Får se vad hon säger. Bebisen måste ändrat läge något för så många gånger som jag varit på toa inatt vet jag inte att jag varit någon gång förut. 8-10 gånger sådär.

Stort tack för alla lyckönskningar! Och jag ska inte luras något mer- jag lovar!

• Vännerfan

Hattis, Trist att det ännu inte fungerat!

• fru AM
    passionsblomman skrev 2010-03-17 19:49:21 följande:
    Inte hon O´breys väl?
    Problemet med Aubrey O'Days klänning är väl mest hennes enorma köpelökar som inte ser bra ut i den urringningen ... Fast det var kanske inte just den jag gillade heller. Taylor Swifts var snygg.
  • Lapinette

Måste säga att den där Aubrey O'day ser höggravid ut! Stora lökar och stor mage = gravid! Förstår inte alls varför man ska sätta en massa tyll precis under bysten?!

• _koko_

PB - Just det där med välling tyckte jag var skitfånigt, varför ska jag trixa med något som hela resten av världen klarar sig utan?? Sen blev conny magsjuk och jag fattade plötsligt det praktiska med välling. Vi började ge majsvälling då och har fortsatt med det. Men att truga och hålla på bara för att man "ska" i det här landet, det fattar jag fortfarande inte.

lappis - Vad härligt med lite resa, hoppas vädret blir bättre än väntat!

Conny har fått ögoninfektion, som tur är betydligt lindrigare än förra gången, för nu är det bara lite var i ögonen. I mellandagarna var båda ögonen igenklistrade på mornarna i över en vecka!! Tur att han är en tuff kille som bara ropade "kladdi öga" när han vaknade, och sen gnuggade upp ögonen.
    Men det betyder ju att han måste vara hemma från dagis, så vi sysselsätter oss så gott vi kan. Just nu äter jag frukost och han kör rally med sin bobbycar. Sen ska vi sätta ihop nya sängen klart. Insåg att det kan bli problem att låta lillebror ta över spjälsängen när conny protesterade högljutt mot att vi la lillebror i spjälsängen bara en liten stund igårkväll medan vi fixade med nya sängen. Får hoppas han tycker den nya stora är så spännande att han går med på att låna ut den gamla till lillebror.

Snaily - Jag har bokat biljetter nu! Och apropå att ta emot besök under ruvning / vid TD så har modiga snaily gått med på att jag och lillebror ska hälsa på i precis de krokarna. Jag tar det som en komplimang.

Sen VET jag att det var flera saker jag skulle kommentera, men det är puts väck. Förlåt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge