• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Vickan, astrid är gnällig hela dagarna känns det som och jag får ingenting gjort hemma, jag önskar så att det fanns tid till att ha det tråkigt! Fast jag förstår hur det känns, själv är jag för trött för att orka organisera några träffar med bekanta och just nu ska vi ju helst låta bli för Astrids skull. Fast igår hade vi ju en dagiskompis här men de har precis kämpat med samma RS som vi så det kändes som att det ändå är samma virus i omlopp som Iris själv kommer dragandes med.

Cicci, usch, jag minns hur det var när Iris skulle snutta hela nätterna. För er del är det väl viktigt att hon får i sig också gissar jag.

• Telis

Här sitter Televinken och jag och väntar på att farmor/svärmor ska dyka upp. Hon kommer till stan över dagen bara för att gosa med T.

• Telis

BS, hur var det nu, sa du inte att Astrid var immun mot RS-viruset nu? Då borde ni ju kunna vara ute och härja?

• BrudSommar2006

Telis förresten, har han minskat i vikt eller "bara" slutat gå upp lika mycket som förut?

Är det någon som vet om man kan plantera mandelblom? Tänkte att man kan ju köpa blåsippeplantor och allt nuförtiden.

• Telis

BS, han har inte minskat i vikt utan bara tappat fart. Han liger fortfarande över normalkurvan också så än är det ingen fara på taket.

• FruCicci

BS, vi har Betapred hemma, men nu är de slut för han fick det i natt. Kommer inte ihåg hur vi fick dem, är de receptbelagda för barn? I så fall har vi nog en natt på akuten i natt om han inte blir bättre under dagen. Ja, även om falsk krupp inte är så farligt nu för tiden, så är det påfrestande för både föräldrar och barnet i fråga...det är hemskt att se sitt barn med andningsproblem...
    Just, det kommer ofta i samband med förkylning, helt rätt, så vi har nog det att vänta nu...

BS, igen, jo Skorpan behöver ju äta bröstmjölken (dessvärre) eftersom hon inte äter ngt annat. Läkartid nästa vecka på tisdag.
    Är sååååååååå trött på att amma nu!
    Jag hoppas att hon kan börja äta normalt bara förkylningen ger med sig lite....
    Än så länge äter hon som en sopa, inte många skedar varje dag inte....

Vickan, det kanske är läge att njuta av att du har tråkigt ett tag. Hold your horses... du kan ju vänta dig ett och annat om ett par månader. Då kanske trollet gör som Louise, är överallt och käkar tidningspapper och whatever de kommer över, slår sig halv fördärvade och har sig... då ligger de inte direkt o sover o h ser till att mamma har trist.... jag har inte många ensamma stunder. Skorpan sover inte mer än 1h på förmiddagen (då är jag glad om jag hinner surfa och duscha) och 1 h på eftermiddagen....

• Parnassia

Äsch länken funkar visst inte perfekt, men klicka på den och sök sen på mandelblom (saxifraga granulata)

• FruCicci

Telis, härligt med besök av farmor
    I wish....... barnens farmor är inte så bra på att besöka oss, har inte hänt en ända gång att hon har kommit för att träffa barnen, om det inte har varit för dopet då....

Eftersom jag har kommit på min man med att smygläsa, han har nämligen poängterat att jag har haft en lover, det har han läst här, så får jag passa mig för att skriva något elakt om svärmor

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge