• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

BS, nej det finns ingen sån avdelning, iallafall inte här i stan.

Vanliga kräkningar tycker jag inte är något problem när det bara rinner lite i mungipan men den där explosionsartade varianten är verkligen skitläskig.

• passionsblomman

AM, Jäklar vilken tur att du är straight då... Hahha!

Du förresten, vill du vara minn äggplockarkontakt på måndag? Alltså, jag har ju ingen dator i några dagar, så jag tänkte att jag har ju ditt nummer så då kan jag sms hur många ägg det blev och så, för här i tråden brukar vi ju vara lite otåliga på inf...

• viktualia

Telis - näääääe vad jobbigt med ditt jobb!!! *kramar om läääänge* ovisshet är ju superjobbigt!!! Och det är inte så många år sedan du bytte senast?!? Jag har för mig att jag minns när du började där du är nu... hm... säger det nåt om hur länge vi har hängt här.. ehum...

Och jobbigt med kaskadspya.. hm.. jag har tagit hand om en sådan idag också. Både Trollet och jag fick byta kläder. Ehum igen...

PB - SPÄNNANDE med äggplock på gång!!! Udda anledning för sonens ledighet från skolan dock... typ "varför är han ledig? tjaaa hans föräldrar jobbar att fixa syskon" *fnissar* Inser att infon verkligen inte är spridd på det viset.. men jag kunde inte låta bli att grubbla lite... hihihi...

... och givetvis ingår du i det jag håller tummarna för.. det plusset som både EA, Snaily och du kommer få inom överskådlig tid!!! Och det låter bra med smsrapporter till AM så vi inte behöver vara så svältfödda på info!!!

• passionsblomman

Vickan, joho, jag har sagt till hans lärare precis som det är. Lite knepigt att förklara att det är så vaga tidsbegrepp. Och mig gör det inget. Folk här undrar ändå varför tre pers köpt ett jättehus, så att vi gärna vill ha fler barn men att de inte kommer på postorder har jag sagt till ett flertal.
    Det är däremot mörkat på sambons jobb , då de är skadade nog i huvet där som det är och de behöver inga anlednigar att sätta honom längre ner på istan för en fast heltidsstjänst.

Telis, vilket skit att bli varslad! Det är aldrig kul. Inte ens om man inte vill jobba kvar.
    Däremot kan det vara en framtvingad nystart som i backspegeln visar sig bra. Vi hade nog inte flyttat om jag hade haft jobbet kvar....

• fru AM

PB: jag vill hemskt gärna vara din äggplockarkontakt! Vilken ära!
    Du får ursäkta mig men jag har glömt VAR du ska göra detta? Uppsala? Sophiahemmet? Är du i Stockholms närhet och har en stund över så vore det roligt att träffa dig!

• Fru E

PB-vet inte vilket TD (du får lägga till några dagar) du pratar om ALLS *håller för öronen och sticker huvudet i sanden* börjar bl rejält skraj nu och ännu mer om gelehallonen helt plötsligt inte ömmar längre
    Håller tummarna på måndag

Telis-jädra skit med jobbet

• Fru E

Snaily-wohooooooo för eskimå!!!!!!!! Så underbart även om ni INTE kommer att behöva den
    Herregud vad aktiv du är själv har jag inte gjort många knop på över en vecka nu..........har blivit en riktig hare med allt

• snaily

Telis
    Neeeej, vad är det jag läser!? Gud så trist med jobbet! Usch, avskyr själv att tvingas till förändringar, aldrig kul. Hoppas och tror att det inte tar så lång tid för dig att hitta något nytt sen! Elände med kaskadkräkningar också. KRAAAAM!

PB
    Grattis! 9 jämnstora folliklar är ju jättebra! Klart bättre än hur det såg ut för mig senast, och då fick jag ju ändå hyfsat resultat på ÄP. Hur många dagar totalt blev det med Puregonsprutor? Mitt testdatum förresten är en bra bit bort fortfarande - 29 mars.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge