• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Fru E - nu kom den lååååååånga versionen i alla fall !

• Lapinette

Nej, ska nog gå och dra ned pjäxbagen från klädkammarhyllan och vattna blommorna dvs börja förbereda mig för avfärd. Ahhh... ska ju kolla in väderprognosen också.

• Lapinette

Hmmm ... lördagen ser riktigt lovande ut, söndagen ok medan det verkar komma nederbörd på måndag.

• fru AM

Fru E: Länk till huset? Jag lovar att inte bjuda!

Lappis: mysigt värre med resa! Soliga alper ... mmm

• Lapinette

JAAAAAAAAAAAAAAAA... vad härligt det ska bli! Har inte funderat så mycket på det förrän chefen gick idag och jag tjoade tillbaka "trevlig helg". Han tittad förvånat på mig och då räckte jag upp armarna och skrek - SEEEEEEEEEEMESTER! . Då säger han - den har inte jag godkänt. Ha, ha, ha ... han vill ju inte godkänna mina semestrar ... de tar jag när jag själv vill . En av alla anledningar till varför jag fortfarande jobbar kvar där.

• snaily

Lappis
    Jag hänger med! Här ska det regna imorgon...

• Lapinette

Exakt - VI VILL SE HUS! Shit, så många hus jag har travat igenom på internet. Nu dissar jag nästan allt jag ser ... blir bara mer och mer kräsen. Tillslut lär vi nog hamna i ett skithus i allafall ... pengarna räcker inte långt i denna stad.

• passionsblomman

Lappis,

Snaily, det blev totalt tio Puregondagar. Det var färre än jag trott. Och förresten HURRA för din eskimå!

Fru E, köp inte ett hus som redan från början känns lite litet!
    Bara om det verkligen går att fixa till bra lösningar. Jaha, då hinner jag hem lagom till ditt TD då...Tror du du kan hålla dig från att testa så länge?

Vem undrade hur det var med eskimåer och om det ingick sådana försök för mig? Det ingår inte utan kostar vad det nu var...8500 kr tror jag. Vilket ju iofs är väldigt mycket lägre summa än 22000.

AM, jag ska till Uppsala och Linné, där Lappis varit (väl?)

• Lapinette

Hur var det nu? Skulle jag gå igenom mina skidkläder (de ligger i högar precis bredvid tangentbordet)???!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge