• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

Apropå vänner av motsatta könet så åkte jag till usa och BODDE hos en manlig kompis en vecka när jag och sambon varit ihop i ett år ungefär. Då behöver man lita på varandra.

• fru AM

Koko: skaen är den att jag är ganska svartsjuk av mig själv IBLAND. Men jag är mer förstående då

• Lapinette

Snaily - gud vad gött med en eskimå!!!! MASSOR av kramar

Har inte hunnit läsa här under eftermiddagen då jag arbetar på ett klagomail (till en av våra leverantörer). Gillar inte att klaga så jag vill att det ska vara väldigt tydligt och klart.

• viktualia

AM - jaaa det kan nog vara kopplat till antalet... min stackars make fick liksom mina stormande mängder med vänner på köpet.. och som du skriver så handlar det i stort sett enbart om kontakt utan för hans kontroll eftersom han inte är del i den föreningssnurr där detta pågår. Många av mina nära vänner från den här föreningssnurren (som tex Parnassia) umgås jag med "privat" också och sakta men säkert har maken träffat det här folket i dessa privata sammanhang. Han har hittills gillat alla tokar han blivit presenterad för... *tackar min lyckliga stjärna för detta*

Min senaste killkompis som jag är råtajt med kommer han att få träffa i KristiHim - vilket jag ser framemot.

För i min förvirrade värld så känns det alltid bättre när maken fått träffa dessa goa vänner till mig.. det känns så konstigt att ha vänner som står en supernära men som maken bara känner till namnet... Samtidigt som den här föreningssvärlden gärna får fortsätta vara bara min, skulle lätt kunna bli överdos annars.... fniss!

• Lapinette

AM - svartsjukedrama hör jag! Själv har jag inte alls många killkompisar längre men mina tidigare pojkvänner har varit tvungen att lita på mig när jag dragit iväg och bott/sovit med min danspartner.

• BrudSommar2006

Jag tycker inte att det är något att diskutera vad det gäller bekanta av motsatta könet som man redan hade när man träffades men av någon anledning kan det ibland vara lite svårare att göra nya bekantskaper av någon anledning. Svårt att gå ut och sätta sig att äta middag tillsammans typ. Fast vad det gäller andra föräldralediga kan jag inte se problemet!

• BrudSommar2006

Har varit i centrum idag och letat gul tröja till Iris, hon har specifikt pratat om att hon vill ha en gul. Hittade en My Little Pony-variant på Åhléns till sist, den får duga, nu har jag investerat i ett stort påskägg också och lagt i ett par tröjor och ett par byxor plus en näve glittriga armband att leka med. Iris älskar choklad men tycker i övrigt inte om godis än så länge, hoppas det varar ett tag till.

• Mrs  B

Hej hej hopp i galopp!!!!!!!!

Har bara läst lite här och där eftersom jag jobbar mest hela tiden känns det som.....
    Härligt, härligt, men farligt, farligt.....
    (stressad över det mesta )

Angående syskons ankommande:
    När Malte föddes var Max precis 3 år fyllda och det gick vattenkoppor på dagis så jag hade Max hemma i ca 3 månader.
    Det vi gjorde på dagarna var att ta minst en promenad per dag runt om i byn, jag gick med barnvagnen och Max cyklade (vinter, men ingen snö). Åkte till mormor och hälsade på eller till någon kompis.
    När jag ammade/flaskmatade fick Max titta på tv.
    När Malte sov satt jag och mös med Max, tittade på tv, sov, läste sagor, pysslade, pusslade osv.

Som många andra skriver så gäller RUTINER, RUTINER, RUTINER.
    Laga mycket mat och frys in, alltid bra att ha.

Och varför inte BARA VARA.....
    Gå i pyjamas hela dagen, mysa och bara vara hemma....

För Max var det väldigt bra att Malte kom för han blev STOREBROR och lugnade ner sig och växte med sin roll.
    Även han tyckte att det var mysigt att vara hemma med lillebror så visst underlättade det väldigt mycket.

Jag gillar att leka med mina barn i lagom mängd, men de måste också lära sig att leka själva och nu senare med varandra. Jag vill inte behöva underhålla mina barn. Däremot brukar jag ge idéer till Max om vad man kan hitta på om han har idétorka.

Nu läser jag vidare.....

• Mrs  B

Tummarna hålls för alla som har något speciellt i magen!!!!!

Nenne
    Härligt att allt såg bra ut och att h*n vinkade till er!

• Mrs  B

Cicci
    Usch för sjukdomar!!!!!!!
    Krya på er!

Koko
    Hur går det med lillebrors mage?????
    Nu har vi utrett färdigt om Malte och han är inte längre allergisk mot mjölk. HURRA!!!!!!!!!!!!!!

Oupsi
    Känner igen det där med ansökningar......
    Så jäkla trist!

Vickan
    Tråkigt med mammaledighet???
    Japp, har jag också haft stundtals..... bor ju också i en håla.
    Mest med Max, men med Malte var det så mycket som skulle göras så där gick tiden nästan för fort.....

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge